Работната група към Европейския съвет, която оценява готовността на България и Румъния за Шенген, предстои да обсъди в Брюксел резултатите от последните проверки в двете страни.
Един от подготвените доклади за България - за охраната на сухопътните граници - не съдържа очакваното заключение, че страната ни е готова да прилага шенгенските норми, информира кореспондент на БНР.
Инфраструктурата по границата ни с Турция и на ГКПП "Капитан Андреево" е обект на най-много забележки, като част от тях са свързани с неизолирани електрически кабели, течове от покривите и дупки по оградите.
Други посочени проблеми са липсата на специализирана техника за установяване на трафик на хора в затворени каросерии на камиони чрез измерване на съдържанието на въглероден двуокис и несъответствие на шенгенските гранични печати със задължителния стандарт.
Дипломати съобщиха, че България търпи критики и заради недостатъчна квалификация на гранични служители и намален кадрови потенциал по границите, както и за слабости в планирането на патрулно-постовата дейност и управлението на миграционния натиск.
Затова докладът за контрола на сухопътните ни граници не съдържа заключението, че сме готови да прилагаме Шенгенското законодателство в тази област, без което процеса по присъединяването ни не може да се придвижи напред. Вместо него е записано, че България трябва да положи още усилия, за да изпълни всички изисквания.
Документът е работен и подлежи на промени. Това важи и за другите два доклада, които ще бъдат обсъждани днес - за контрола на въздушните граници в Румъния и за Шенгенската информационна система у нас, където заключенията са положителни.
Български представители съобщиха, че част от констатациите за страната ни ще бъдат оспорени, както и че по повечето установени проблеми вече се работи и слабостите ще бъдат отстранени до месец март.
Taralez
на 14.01.2011 в 19:25:57 #15eshil | 14.01.2011 13:37 А дали си спомняте , че не друг , а правителствот на Ф.Димитров разгради напълно българо-турската граница? ======================== кво значи да разгради границата бе червена главо
за да се подържа клюна изправен са нужни доста пари и как да го подържаш като гранични войски вече не съществуват както и заставите които се занимаваха с подръжката на съоръженията
прочети пак статията
забележките не са за охраната на зелената граница а за съораженията и работата на самия КПП който винаги е бил отделно от гранични войски и е бил към митниците и МВР
за пръв път съм съгласен с ибрика
манталитета на персонала ни там е 100% бай Ганя
Shemet
на 14.01.2011 в 14:18:55 #14Не "Капитан Андреево" ви спъва за Шенген а родният ви Бай Ганьовски манталитет.
Олаф БГ
на 14.01.2011 в 11:43:04 #13в.Сега Борисов: „Поех ангажимент да не го закачам Мишо Бирата...” "Поех ангажимент да не го закачам Мишо Бирата..." Това заявява в телефонен разговор с шефа на митниците Ваньо Танов, българският министър-председател Бойко Борисов, съобщава "Гласове". Разговорът е по повод акция на митничарите срещу собственика на бирената фабрика, която произвежда бирите "Леденика" и "ММ" и която по това време работи без лиценз. Целият сензационен разговор е бил предоставен на зам.-главния редактор на "Галерия" и директор на "Гласове" Явор Дачков лично, пред редакцията на вестника. По време на разговора си с Танов, премиерът му заповядва: "Хайде прибирай ги оттам, нали поехме ангажимент да не...", което означава веднага да изтегли проверяващите от складовете на "Леденика"! Във флашката присъства и още един разговор на Борисов с Танов, както и обаждания на Танов до заместника му Антони Странджев и финансовия министър Симеон Дянков. Всички разговори засягат именно скандалите около отнетия лиценз на бирата "Леденика" и ангажимента на Борисов да не "закача" боса й Михаил Михов.
Roko_2
на 14.01.2011 в 11:38:27 #12разбереш ли един индивид че е българейшън стой на един километър разтояние
така няма те боли глава 
Stefano
на 14.01.2011 в 11:32:16 #11Цецко излез сега обяснявай на хората как ние сме готови а лошите ни партньори от ЕС не ни оценяват! Сега кой ще понесе отговорността????
Elmov
на 14.01.2011 в 11:28:55 #10Че България е един разграден двор,всеки си влиза и излиза колкото пъти иска,пари да имаш! Това е страната на неограничените възможностти за най-малко пари получаваш всичко!Докато същото в САш е за повече пари и в която и да е държава!Там където трябва да се напрвят промени и да се стегнат ги няма никакви,но иначе ще слагат такса колибка!Нито полицията ни полиця нито държавата ни е държава!
JB
на 14.01.2011 в 11:22:04 #9А за персонала няма кво да се направи, освен да се смени поколението =============================================== Как да нема какво - вкарай хора от вьн. Кой казва 4е бьлгари требва да работят на границата?
xax
на 14.01.2011 в 11:07:14 #8Ами да, ако видите какво представлява турската граница ще се хванете за главата. Направена е преди 2 години сигурно и всичко е подредено и уредено ПЕРФЕКТНО. Нашата граница е на 20-30 години и е все едно сме в Централна Африка. Има 3-5 важни ГКПП-та по дяволите, стегнете ги малко и отгоре на всичко изобщо няма да е скъпо. А за персонала няма кво да се направи, освен да се смени поколението
Maldini
на 14.01.2011 в 10:58:54 #7Инфраструктурата е обект на най-много забележки! Ако под асфалтиран път разбирата инфраструктура!?!?!
Iziy
на 14.01.2011 в 10:51:30 #6В турската страна решиха много лесно въпроса с подкупните митничари дадоха им климатици и печки със скрити камери и микрофони за 1 месец изчистиха гнилото. И сега ако пътувате забележете възрастта на митничари повечето са под 30 години.
Roko_2
на 14.01.2011 в 10:31:53 #5Агите са много напред с материала
Имат сурови закони и ги прилагат хората
Нашия бай Ганчо нали се мисли за най-велик дреме му на уя за границите
Важното е да се краде материал има за всички така казваше Тодор Живков 
всезнайкото
на 14.01.2011 в 10:20:06 #4Откъм турско имат зала със скенер слагаш багажа и готово ,проверен си ,ако намерят ракийка ти я конфискуват и точка !На нашето кпп няма скенер има голо небе и асфалтиран плац !На плаца отварят багажника на автобуса и aко е нощ се свети с едно фенерче из багажа ако митничаря реши сваляш всичко на асфалта дори да вали и проверява чанта по чанта пак с фенерчето защото няма лампи !Ако намери цигари или дрехи качва другите в автобуса и си говори с жетвата в тъмното зад автобуса на 4 очи и като се'' разберат '' продължаваме към софия като горди европейци

dk
на 14.01.2011 в 10:00:25 #3Шевкед, отдавна не съм пътувал в тази посока, но съм сигурен, че е така. Преди доста веме се връщах от Арабско с автобус. Най ми хареса магистралата в Йордания. В Турция също беше много добра, не се усещаше. След преминаването на Капитан Андреево, на българска територия исках да стана невидим, да скоча и да побегна - толкова ме беше срам от занемарения път, от разни гаражчета с горд надпис "БАР"! Унижението беше тотално. Дано да са понаправили това-онова, за да няма такава фрапираща разлика, да го няма унижението. Не бих пътувал още веднъж в тая посока, ако не съм сигурен, че нещата не са променени в положителна посока.
бББ
на 14.01.2011 в 08:43:41 #2Пак турция.
шевкед
на 14.01.2011 в 08:29:41 #1Ами, че то турската страна на границата има много по европейски вид и инфраструктура съобразена с изискванията на ЕС.Парадокс, но факт.