През сезон 2021 ще разчитаме на българите, предвид очакванията за нови възможни ограничения. През годините вътрешният пазар беше подценяван, но сега се вижда, че той има голям потенциал. От септември ще започне работа консултативен съвет под мое ръководство, който ще разработи екшън план с конкретни дейности за подготовка на следващата година.

Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на среща с представители на местната власт и туристическият бизнес във Велико Търново.

В дискусията, организирана от кмета на града Даниел Панов, участваха областният управител проф. д-р Любомира Попова и заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева.

Вицепремиерът Николова уточни, че в консултативния съвет ще има представители както на бранша и научната общност, така и на Националното сдружение на общините в страната. 

Всяка година туризмът в общината отбелязваше ръст между 11 и 16 на сто, съобщи г-н Панов. И коментира, че към момента не могат да се дават прогнози предвид ситуацията, но трябва да запазим всичко градено с години.

Кризата нанесе щети върху всички, но аз съм оптимист и вярвам, че следващата година няма да е така, допълни още кметът на Велико Търново. В последните години българите развиха своята култура на пътувания и Велико Търново е обичан и посещаван от тях град, посочи проф. Попова.

Данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) показват, че от началото на годината до 30 август 2020 г. в област Велико Търново са пренощували над 74 хил. туристи, съобщи министър Николова.

Основната част от тях над 50 хил. са отседнали в община Велико Търново, близо 17 хил. в община Елена, а около 7 хил. в останалите общини в областта.

Тема на разговорите бе рекламата на туризма на местно и национално ниво. Кметът информира, че има подготвен клип за популяризиране на уикендтуризма в региона. Вицепремиерът апелира той да бъде предоставен и на Министерството на туризма, за да бъде включен в институционалните онлайн канали и популяризиран в социалните мрежи.

Министърът припомни и за инициативата с екскурзоводите за изготвяне на три минутни клипове, на малко известни обекти, в които те разказват за тях и се излъчват като послания в социалните мрежи.

Представителите на сектора поставиха въпрос за насърчаване на професионалното обучение в туризма и инвестиции в квалификация на работещите в бранша. Според тях това ще допринесе за повишаване на общото качество на услугите в отрасъла.