Земеделският министър от кабинета „Борисов 1“ оглави Съюза за стопанска инициатива (ССИ). Мирослав Найденов поема поста от Стефан Софиянски и си поставя за цел да върне работодателската организация в социалния диалог.

Първата цел на Найденов е да спечели членство на ССИ в Националния съвет за тристранно сътрудничество. „През 2012 г. с удари под кръста ССИ е изваден от Тристранката. Ние сме една от първите работодателски организации. Репресиите по отношение на един човек от последните години се пренесоха върху съюза, надявам се това да е минало“, сподели Найденов. Той обеща, че  няма да се завърне през задния вход, а ще превърне ССИ в омбудсман на малкия, средния и фамилния бизнес. Те в момента не са защитени, категоричен е той.

Припомняме, че като министър Найденов се раздели с поста си след изтекъл запис на разговор между него, Бойко Борисов и разследващия го за злоупотребите прокурор Николай Кокинов. В записа тримата си говорят за това как да защитават Мирослав Найденов от преследване от прокуратурата. Запитан в този контекст в какви отношения е с Борисов сега, Найденов сподели, че се е чул с премиера за последно миналата година по повод обществено мероприятие.

Новият шеф на ССИ е убеден, че може да е полезен и на това правителство, като нарича нещата с истинските им имена. По случката с премиера в Лондон, която обиколи социалните мрежи у нас, Найденов смята, че е имало пробив в организацията на срещата на Борисов с българи в местното посолство, както и бездействие от страна на МВР. Премиерът беше поставен в неловка ситуация и то пред негови министри, обяви Найденов, като допусна, че е възможно това да е било предварително подготвен сценарий. За него разликата между кабинетите „Борисов 1“ и „Борисов 2“ е в това, че сега не всички министри са от ГЕРБ.

Иначе, в ролята си на председател на ССИ, бившият земеделски министър вече е готов с първото си предложение – решение за блокираните ни превозвачи на гръцката граница поради фермерски протести. Да се създаде логистичен център за определяне на алтернативни маршрути, което ще струва по 350 евро на курс отгоре заради заобикалянето, предлага Найденов. Той сметна, че всичко ще струва грубо близо 3,5 милиона лева за 10 дни. Те да се възстановят от държавата на транспортните фирми, после да си ги поискаме от ЕС от солидарните фондове, това няма да е прецедент, гласи визията на ССИ. От съюза вече са изпратили писмо с предложението до транспортния министър Ивайло Московски.