Транспортният министър Московски заяви, че има доклад от криминална полиция, която е установила липсата на близо 1000 вагони.
На въпрос на money.bg Московски коментира, че изчезването на вагони бил процес, който е продължил назад във времето близо 7 години. Той се надява това нещо да не е станало по негово време.
На този етап не се предвиждат персонални промени във връзка с този случай, посочи министърът, който рано тази сутрин проведе среща с представителите на синдикатите, след което всички отидоха при премиера Борисов в МС.
Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров, който също е на провеждащата се среща в Министерски съвет, заяви, че липсващите вагони са 609 като всичките от тях са били оперативни.
Стана ясно, също така, че минималната загуба от изчезналите вагони е между 5 и 10 милиона лева.
Финансовото министър Симеон Дянков разказа, че при скорошното си посещение в Сърбия, когато е бил посрещнат от сръбския си колега на границата, са му били показани близо 300 български товарни вагона, които седят там, като някои от тях седят там още от времето на югоембаргото.
Стана ясно още, че две трети от обема на колективния трудов договор е преминат при преговорите между синдикатите и ръководството на БДЖ.
Московски посочи, че има и точки, по които има разминавания и се надява в най-скоро време разногласията да бъдат отстранени. Той изтъкна, че се работи по нов бизнес план, който разбира се предвижда и оптимизация на персонала.
Пред money.bg Розен Зарков от КT „Подкрепа" обаче заяви, че казаните думи от министъра на транспорта относно преговорите за колективния трудов договор са силно преувеличени. По думите му по основни точки все още няма постигнат напредък. Той изрази обаче оптимизъм за тяхното скорошно приключване, но добави, че тяхната стачна готовност все още остава.
Относно закриването на линии финансовият министър Симеон Дянков заяви на влизане в Министерски съвет, че такова закриване не се предвижда.
Освен това вицепремиерът и финансов министър зави, че настоящето ръководство на Холдинга е най-доброто, което е имала компанията до този момент и на напълно вярва в него.
След срещата Дянков обяви, че заемът от Световната банка може да бъде финализиран в началото на следващата година, ако международната финансова институция бъде убедена в това, че през 2012 година БДЖ няма да е на загуба.
Дянков посочи още, че предвиденият инвестиционен заем за НКЖИ няма да може да бъде отпуснат, докато не бъде подписано и споразумението за БДЖ.
Това на практика означава, че железопътният инфраструктурен оператор няма да може да закупи планираната техника за ремонт и рехабилитация на жп трасетата.
След срещата при Борисов стана ясно също така, че до средата на ноември ще се работи по въпроса за броя на влаковете по различните линии. Ивайло Московски посочи, че в работните групи ще има и представители на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", които да изразят експертното си мнение относно това къде може и къде не влаковите превози може да бъдат заменени с автомобилни такива.
Московски подчерта още, че няма да бъде оставено нито едно населено място без транспортна услуга.
По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев обаче железопътният превозвач няма да се превърне в автобусна компания, тъй като има достатъчно много частни такива.
По-рано Недев е заявил, че има голяма вероятност 25 от новите мотриси „Дезиро" да бъдат върнати, защото БДЖ не погасява заема за тяхното закупуване.
Това бе коментирано и по време на парламентарния контрол, като ексминистърът на транспорта Петър Мутафчиев уточни, че БДЖ от миналата година са спрели плащането на лизинга за мотрисите.
MmM
на 08.10.2011 в 06:13:35 #12Финансовото министър!!! Той вече е ТО
pa
на 07.10.2011 в 20:19:36 #11Аууу -------- Бисмарк е билл един луд монарх , на чиято съвест тежиат милиони жертви от първата сетовна война. Дори за собственният си народ е имал мнение ,че са скотове и пушечно месо. Затова и ги е изпращал с десетки хиляди на сигурна смърт. Ако не е бил Бисмарк, нямаше да има Хитлер, и света щеше може би да е друг сега. Само за това мога да ти кажа че няма значение какво и за кого е казал Бисмарк. одер: зейне ворте синд нихтиг унд оне бедоитунг.
ayyy
на 07.10.2011 в 19:17:54 #10aйде пак ромите виновни,българите не са крадливи,макар и Бисмарк преди 150 год. да им викал конекрадци.....
boris
на 07.10.2011 в 18:15:03 #9Ееех, дано, дано, ама надали....
Matz
на 07.10.2011 в 17:10:06 #8Крали, крали, ма сега ще и стачкуват. 22 години служители и директори крадат квото могат а, сега ще стачкуват мамините.
сеирджия
на 07.10.2011 в 16:21:34 #7Финансовото министър Симеон Дянков разказа,... ----------------------------- Нюза, бате, Дай един гащи плява, да го ядеш на нащо магаре ...
pa
на 07.10.2011 в 15:16:24 #6Този министър не е направил ревизия при приемането, нещо което всяко предприят ие или касиерка са длъжни да направят.Предал-приел,какво точно тук му е сложното?Защо получава пари десет пъти повече от една касиерка , като не свърши и една част от нейната работа?
pa
на 07.10.2011 в 15:11:15 #5Този министър не е направил ревизия при лприеманетло,нещол ,което всяко предприятлие или касиерка са длъжни да направят.Предал-приел,какво точно тук му е сложното?Защо получава пари десет пъти повече от една касиерка ,като не свърши и една част от нейната работа?
димукрад
на 07.10.2011 в 14:17:04 #4Хей, приятели! Вагоните са откраднати по времето на другаря Тодор Живков ... или, може би, още по-рано - по времето на другаря Вълко Червенков! ...
Е как не сте се сетили до сега за това! Може ли така-а-а-а-а! Комунягите са виновни ...

focus
на 07.10.2011 в 13:57:26 #3"Московски: Дано вагоните да не са откраднати по мое време" Е*ати долната,малка,насрана душица! Все едно има някаква промяна "по твое време". Откраднатото е откраднато! Нас не ни топли по чие време било откраднато говньо!

Простака
на 07.10.2011 в 13:13:31 #2Е то БДЖ-то няма 100 000 вагона, че да не се забележи липсата на 1000. Тва си е индиректно признание с надежда, че няма да го хванат. На площада всички
mrasnika
на 07.10.2011 в 12:59:01 #1Тва са 170 милиона бе пъпеш! Кво се правиш на луд..... Палячовци, че и артисти го дават, много добре се знае кой е откраднал парите... Веднага ви казвам кой??? Директорите на БДЖ то заедно снякой друг политик(висш мафиот). Тое ясно като бял ден, все пак тва са 170 милиона...