Цялото ръководство на Автомобилна администрация към Министерство на транспорта ще бъде освободено. Това обяви на брифинг в парламента транспортния министър Ивайло Московски.
Припомняме, след отнелата 8 живота катастрофа на туристически автобус, бяха уволнени ръководствата на ДАИ в София и Бургас.
„Ще бъдат предложени законодателни промени, които да въведат ограничение за възрастта на автобусите. Ще се въведе и видеонаблюдение за всички технически прегледи", заяви Московски.
Междувременно лидерът на „Атака" Волен Сидеров поиска оставката на Московски с мотива, че той трябва да поеме политическата отговорност за трагедията. Националистът поиска Ивайло Московски да отговори защо се дават лицензи на съмнителни турски фирми.
По-късно от транспортното ведомство съобщиха, че тази сутрин изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация" Симеон Арнаудов и неговият заместник Анастас Тодоров са подали оставки, приети от министър Московски.
Директорът на Областния отдел на "Контролна Дейност - ДАИ" - Бургас Николай Милушев вече е освободен.
Очаква се връщането от задгранична командировка на заместник-изпълнителния директор на Автомобилна администрация Димитър Ганев, който също ще подаде оставка.
Стана ясно още, че са прекратени правата, произтичащи от лицензите за извършване на превози на пътници на „Ентуртранс" ООД.
Дружеството е притежавало два лиценза за превози на пътници - лиценз на Общността (международен) и лиценз за извършване на превози на пътници на територията на Република България.
Международният лиценз на дружеството е отнет след извършена обстойна проверка, при която е установено, че превозвачът не е спазил срока за представяне на документи, доказващи неговата финансова стабилност, което е едно от условията да притежава лиценз.
По отношение на лиценза за извършване на превози на територията на България е установено, че при подаване на заявлението за издаване на лиценз за извършване на автобусен превоз на пътници са използвани документи с невярно съдържание - справката за финансова стабилност на дружеството, подписана от управителя и представеното към заявлението свидетелство за регистрация на превозното средство, като към датата на представяне данните в него са били неверни.
Отчетено е също така, че предивд възникналия изключително сериозен инцидент с човешки жертви е необходимо превозите незабавно да бъдат преустановени, като е допуснато предварително изпълнение на заповедта, като и двата лиценза са отнети.
thedreamer
на 17.06.2011 в 01:07:41 #6"Ченгел е осъден на 3 г. и 6 месеца затвор за нанасяне на удари с нож в дясното бедро на румънски гражданин през 1993 г. Той е арестуван на 5 октомври 2009 г. в Малко Търново. Бургаският окръжен съд му отказва екстрадиция, а Ченгел остава под „домашен арест”. Решението на окръжния съд е потвърдено от Апелативния съд в Бургас." - Гаджала е платил на корумпираните съдии и те са отказали да го екстрадират в Румъния.
thedreamer
на 17.06.2011 в 00:47:36 #5Корупцията в съдебната система и отказа от правосъдие доведе до отказ от Шенген! Хората не искат мафиотска държава като България в Шенгенското пространство!
el viejo
на 16.06.2011 в 23:48:57 #4От личен опит знам, че на една държавна фирма, или ведомство като се смени ръководството настъпва пълна бъркотия и безвремие! Прекъсва се пътя за издигане на кадри. Всички служители се обезверяват напълно. Всички се стресират и очакват да бъдатуволнени! Всеки гледа да не прави нищо, за да не сбърка и не подписва нищо! Ако е имало правилници, наредби, длъжностн характеристики, процедури - всичко се покрива, или се унищожава. Работят само най-ниските нива изпълнители, които нямат начин как да се скатаят! Идват нови началници, които си мислят, че подчинените ще ги обучат, но, в 99% от случаите това не се получава! Резултатите от такова аджемийско поголовно уволнение е само един - Фирмата, или службата, или каквото и да е с тотално подменено ръководство, започва да работи на нивото на най-калпавият си редови изпълнител, защото цялата работа и отговорност се стоварва върху най-ниските нива изпълнители. Просто е страшно и ужасяващо! България е на този хал, защото такива кадрови въртележки, се правят често и то, не заради настъпили бедствия и аварии, а по политически причини, за да се уредят "лоялните" на дошлите на власт в кметството, или държавата! И "мазалото" е налице! Ако има две гишета за една услуга на двете получаваш различни изискавания за един и същи проблем! Недай си боже, да те върне една служителка за нещо, а после да попаднеш на друга, можеш да станеш луд!
Miki
на 16.06.2011 в 22:07:44 #3И до сега не се знае причината за катастрофата. Не знам дали някога ще се разбере. Трудно се установяват тези причини, освен ако не е някаква техническа причина и при самата катастрофа не е била заличена. Аз съм скептично настроен към оповестените причини за катастрофите при реката Лим и Ямбол. Ако шофьора е заспал какво да се прави? Ако е така да не би да го е направил нарочно? Та нали и той е в автобуса? По скоро в такъв случай проблема е в това дали работодателите му са му осигурили достатъчно време за почивка и той дали е използвал това време по предназначение? Ако причината е техническа неизправност шофьора ли е виновен? Той ли е и монтьор? Той ли поддържа технически автобуса? Това негово задължение ли е? Пише ли го някъде в длъжностната му характеристика? Въобще има ли такава? И след всяка катастрофа все едно и също. Уволнения и съболезнования. Мерки от рода на 10 годишни автобуси и други подобни простотии. Та то като зная как се поддържа техническата им изправност, ме е страх и от 5 годишните. Кого най-сетне кухите глави на ръководни постове ще разберат, че няма нов и стар автобус, а има технически изправен или технически неизправен. Ама те капиталистите не отделят пари за такива простотии. Гледат всички доходи от дейността да им влязат в джоба.
Mike
на 16.06.2011 в 21:33:30 #23. YordanY | 16.06.2011 19:08 защо уволняват тези хорица, след като някакъв идиот е вероятно заспал зад волана ? --- В случай, че наистина не ти е ясно, което би било много жалко, да ти обясня: Уволняват ги, за да може другите, които дойдат на тяхно място, да знаят какво ги чака ако се подмотават, и да си размърдат задниците и да накарат подчинените си те да си размърдат задниците и да натискат фирмите до дупка, за да не се стига до такива простотии. Освен това се поставя "летва" за модел на реакция в такива ситуации и не дай си Боже при следващи инциденти ако министъра си позволи да не уволни никой, ще го изядат с парцалите. Ясно е, че шефовете на ДАИ и т.н. нямат никаква лична вина, щото не е тяхна работа да обикалят и да контролират фирмите. Но рибата мирише откъм главата. Ако на шефа не му пука за работата, и на служителите не им пука, и накрая всичко е на самотек, просто взимат едни заплати и ефекта е нулев. И както каза колегата по-горе: колкото и да е жалко за трагедията, станалото е факт, и от тук нататък има 2 варианта: или правим нещо, било то и "след дъжд качулка" (щото рано или късно ще завали пак), или не правим нищо и при следващия дъжд пак се тюхкаме...
stoyank
на 16.06.2011 в 17:31:21 #1Има два варианта след като се случи подобно нещастие. - продължаваме както си било - предприемат се мерки кое да изберем ?