Според бившия министър на транспорта Петър Мутафчиев договорът за покупката на правителствените самолети е добре направен и има възможност с преговори да се търси решение за купуване само на един самолет.
Така Мутафчиев коментира вчерашното обсъждане на правителственото заседание дали сделката да бъде прекратена, или едната машина да бъде върната.
Според бившия министър съществуването на Авиоотряд 28 също е въпрос на решение на кабинета.
Абсурдно е при подписването на сделката да е имало корупционна схема, коментира Мутафчиев, тъй като по думите му в специално създадената тогава комисия са участвали представители от всички институции, в това число и от ДАНС.
Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията обяви решението си да запази един от закупените на лизинг два правителствени самолета за нуждите на Авиоотряд 28.
До края на годината да бъде платена вноска в размер на 900 хил. лв
Припомняме, цената на всяка от машините е 44.2 млн. долара. Те трябваше бъдат изплатени на лизинг за 5 години с 60 вноски, след което трябваше да станат собственост на транспортното министерство. По-късно се разбра, че лизингът е оскъпил самолетите и цената за двете машини е достигнала 110 млн. долара.
el viejo
на 25.09.2009 в 11:04:53 #5Бойко Борисов бе метнат от експертите на ГЕРБ, относно потребността на тези самолети! Видя се, малко след изказванията му за безсмислената покупка че такива самолети наистина са нужни и то да са държавни, специално оборудвани, подсигурени с надеждни комуникации и екипаж, които знае защо е там и се тренира по специална програма! Поне така е в страните, към които се стремим! Но, имаики в предвид, че Бойко Борисов търси печалба от всичко, най вероятно раздува в медиите всички стари договори, от които може новата власт да изкрънка и тя комисионни! Иначе е абсурдно да ползва за превоз на правителствени лица и такива от президентството самолети от гражданската авиация по редовните линни, или вземане самолети под наем! Много скъпо за наем, а освен това доста несигурно ще е за пътуващите в гражданските линии! Трябва да е луд някой да се качи на самолет с който ще пътува Бойко Борисов, или Вицето му Дянков. Не са толкова любими на народа , колкото ги представят медиите на чуждият капитал у нас! Известно е, че Борисов разсъждава само от позициите на личните си нужди и удобства! Той няма да пътува често в чужбина. Няма кой да го кани, поради езикова бариера следствие от слаба образованост на Премиера ни. Неговите излизания ще са за официалните срещи на държавни ръководители, когато има такива! Горе-долу и Иван Костов бе в подобен режим с чуждите партньори по същите езикови причини! Така, че наистина за неговите пътувания подръжката на самолет е глупаво! Но, не само той е властта в тази държава! Има разделение на властите. Вярно е, че той иска и се бори това разделение да се премахне и сигурно ще успее, но за сега го има!
gruhhhh
на 25.09.2009 в 10:18:27 #4чудно ми е колко парички е лапнала тая мръсна гнида докато беше министър....ако някой го ограби-добре ще залеби, па и народа ще е доволен....
Минувач
на 24.09.2009 в 16:31:33 #3Самолетите са закупени от фирма, която не е разполагала със самолети... Аз също мога да им продам самолети... Колкото до това, че е имало комисия от различни ведомства, това нищо не значи. заспали хора могат да се окомплектоват от много ведомства.
Софиянец
на 24.09.2009 в 15:57:26 #2Тоя гърбав педал няма ли малко срам и да се скрие някъде да не говори повече. Искам да земе една 20 и в централния да се обяснява на манафите.
rumen221
на 24.09.2009 в 15:56:57 #1Приятели, 1. Паразитната структура "Отряд-28" трябва да си закрие...!!! 2. Самолетите могат да се "Апортират" в частна/и компания/ии, а Група от 3-5 души, да планират и заявяват самолетите - тези или други за правителствени нужди...