Военният министър Близнаков посрещна на летище „София" първия тактически военно-транспортен самолет "Спартан" C-27J, който официално бе приет на въоръжение в българските ВВС.
От страна на компанията доставчик на самолета "Аления Аеронаутика" присъстваха Джорджо Брацели, вицепрезидент на компанията, както и Паоло Поцесере, старши вицепрезидент на "Финмеканика", която е дъщерна компания на "Аления Аеронаутика".
Първият "Спартан" бе доставен съобразно със сроковете, заложени в договора от 24 февруари 2006 г.
Цената за петте самолета C-27J е най-ниската, която някога е предлагана на клиент, закупил "Спартан": 91,8 милиона евро.
Конфигурацията на самолетите за българските ВВС има няколко по-специфични характеристики, сред които - система за защита в условия на електронна война, както и система за защита на резервоара за горивото от експлозия, което увеличава многократно способността за оцеляване на самолета.
Офсетната програма покрива стойността на петте самолета.
C-27J е единственият товарен военен самолет от среден клас от най-ново поколение на пазара днес.
Той предлага икономически ефективи летателни качества - скорост, обхват, полезен товар, обем на товарното отделение, съчетани с надеждност на системите.
C-27J е съвместим и взаимозаменяем с по-тежки военни транспортни самолети. Абсолютно съвместим с НАТО.
Голямото товарно отделение на самолета (с височина 2,60 м и ширина 3,33 м) и голяма товароемкост на (4 900 кг на метър) позволява транспортирането на бемно военно оборудване, без да се налага то да бъде разглобявано, ранспортирано и разтоварвано на части.
C-27J е единственият тактически военен самолет от среден клас, който рзполага със същите характеристики за обем и товароспособност като тези на Херкулес" C-130 - за превозване на палети 463L HCU-6/E по натовските тандарти, всяка от които е натоварена с над 5000 кг товар на височина 2,2 етра.
Самолетът е оборудван с модерна и ефикасна система за задвижване (два турбовитлови двигателя AE2100-D2, произведени от "Ролс-Ройс") и цифрова авионика, които гарантират най-високата възможна икономическа ефективност и максимална гъвкавост по време на мисия.
Авиониката е конструирана така, че да е напълно самостоятелна, развита е с концепция за автономна поддръжка и осигурява несравнима прецизност по всяко време на денонощието и във всякакви метеорологични условия при изпълнението на мисията, като същевременно екипажът е натоварен с малко задължения.
bobygada
на 14.11.2007 в 10:35:42 #13мукава
на 14.11.2007 в 08:31:07 #12StanislavLem
на 14.11.2007 в 02:37:34 #11outofintelegency
на 14.11.2007 в 01:29:17 #10xaxo
на 14.11.2007 в 01:10:27 #9a69
на 14.11.2007 в 01:09:58 #8outofintelegency
на 13.11.2007 в 23:52:22 #7A320
на 13.11.2007 в 21:46:19 #6null
на 13.11.2007 в 20:48:59 #5A320
на 13.11.2007 в 19:22:13 #4"
RATM
на 13.11.2007 в 19:18:31 #3NASKO SIRAKOVx4
на 13.11.2007 в 18:55:44 #2Делян
на 13.11.2007 в 18:25:24 #1