Има много сериозен риск за зимното поддържане на републиканската пътна мрежа. Това каза председателят на Българска браншова камара "Пътища" Стефан Чайков, който взе участие в семинар, посветен на проблемите на пътностроителния сектор у нас.

"Би било редно да се очаква поръчките за зимно поддържане да се приключат до 30 септември от гледна точка на това да се осигури от 1 октомври поддържането, но това към момента не се случва. Така че, поне по наше мнение, рискът за зимното поддържане е много сериозен", заяви той.

В петък от Камарата на пътните строители са изпратили писмо с искане за среща към регионалния министър Иван Шишков - все още не били получили отговор. "От неофициалните разговори с администрацията като че ли и те нямат решение. На много места има и обжалвания. Рискът е много сериозен."

От следващата събота - 1 октомври, републиканската пътна мрежа ще остане без поддръжка, подчерта Чайков.

Иван Шишков: Държавата е платила за АМ "Хемус"
Обновена

Иван Шишков: Държавата е платила за АМ "Хемус"

За останалите участъци от 4 до 8 все още не може да се мисли

Той засегна с разочарование все още неизлязлата позиция на Конституционния съд, който се очаква да се произнесе по решението на Народното събрание от 20 април 2022 г., когато бяха платени 50% от дължимите към пътния сектор средства за текущ ремонт и поддръжка. Тогава бе заложено срокът на анексите за удължаване на договорите да е до 30 септември, като при липсата на работещ парламент, няма как да се работи законно по пътни ремонти след тази дата, докато следващ парламент не реши друго. Към момента обаче все още магистратите не са се произнесли по законосъобразността на решението на депутатите.

"Очевидно вече няма как в срок да се отмени решението на Народното събрание, като така състоянието на пътищата в страната ще става още по-тревожно", изрази опасения той. И ще става още по-тревожно. Разбираме, че днес са прекратени обявените поръчки за 3-годишните договори от КЗК, по т.нар. къси поръчки развитие няма никакво, освен че са подадени оферти от участниците в процедурите, като по някои от тях има обжалвания, като все още няма стартирани процедури от АПИ по подписване на договори дори и там, където това е възможно", добави председателят на камарата на пътните строители.