Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки, след като класираната на първа място Stadler Polska Sp. Z.o.o. се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на 7 двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.

В министерството е получено писмо от Stadler, с което компанията уведомява, че на основание чл.37, ал.7 от договора, той следва да бъде прекратен, както и заявление, че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака.

На 26 април беше подписан договор за "Доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал".

Полска фирма ще ни достави 7 двуетажни електрически влака за 300 млн. лв.

Полска фирма ще ни достави 7 двуетажни електрически влака за 300 млн. лв.

Утре започват преговори с испанска компания за доставката на 20 push-pull влака

Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор.

По думите на министъра на транспорта Георги Гвоздейков по време на преговорите компанията Stadler е поставила ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки.

Това е причината същите да не бъдат приети от страна на Министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура - и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения. Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост", уточни още транспортният министър.

БДЖ се модернизира със 76 немски вагона

БДЖ се модернизира със 76 немски вагона

Държавната железница сключи договор за доставка с Deutsche Bahn