От Камарата на автомобилните превозвачи изразиха недоволство спрямо проведената среща на 25 октомври между министър арх. Иван Шишков, ИА "Автомобилна администрация, Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ и Съюза на международните превозвачи, на която не бяха поканени.

От Камарата смятат, че министърът е провел срещата само с удобни за него организации и не го оправдават с това, че е министър отскоро и не е запознат с бранша.

Все пак посочват, че според тях предвиденият ремонт е недопустим в тази част на годината, имайки предвид скорошното настъпване на зимата.

Припомняме, че предстои затваряне на пътя Мездра - Ребърково за тежкотоварни камиони в периода 01.11-15.12.2022 г., а за алтернативни маршрути са предложени второкласен път през Плевен в посока Монтана и проходът Петрохан.

От Камарата на автомобилните превозвачи са твърдо против шофьорите да бъдат пренасочвани през тези маршрути, които според тях очевидно не са предназначени за подобен тежкотоварен трафик.

Превозвачите отправят и няколко въпроса към арх. Шишков и апелират отговори да се дадат в най-кратък срок, в противен случай ще поискат оставката му.

Представяме въпросите без редакторска намеса:

  • До кога тежкотоварните превозвачи ще са принудени да минават през прохода "Витиня", вместо да използват автомагистрала "Хемус"?
  • Какво се случва с публично поетите ангажименти пред транспортния бранш от вицепремиера Христо Алексиев за премахване на част от второкласните пътища от обхвата на тол системата, въвеждане на отстъпки за изминато разстояние на територията на Република България и премахване на планираното увеличение на цените от 1 януари 2023г.?
  • Кога МРРБ и АПИ ще започнат да спазват европейското законодателство и по-конкретно Регламент 2020/204 и ще предоставят възможност за предеклариране на незаплатени тол сегменти? Обръщаме внимание, че регламентите по своя характер са наднационални и имат пряко действие за всички държави-членки на Европейския съюз, без значение дали са транспонирани в националното законодателство.
  • Планирате ли увеличение на обхвата на тол системата, а именно въвеждане на част от третокласните пътища и ако не, защо вашият ресорен заместник-министър Захари Христо анонсира публично на провело се на 20 октомври в хотел "Вега" събитие, че МРРБ планира въвеждането на част от третокласните пътища в обхвата на тол системата?
  • Ще има ли финансиране за зимно поддържане на пътищата или шофьори на камиони отново ще рискуват живота си заради липса на пари и държавно безхаберие?

От камарата очакват и логично обяснение защо не са поканени на срещата, а ако няма такова, настояват за публично извинение.