Правителството иска да вкара повече услуги в 6-те региона на България. Необходима е деконцентрация на държавата - изнасяне на държавните услуги в регионите. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в ефира на БНТ.
Моята мечта като министър е да престана да се обяснявам за дупките в долно нанагорнище. 6-те региона трябва да имат собствена визия и да използват възможностите да я реализират, подчерта строителният министър.
Росен Плевнелиев определи като много добра идеята на министъра по европейските фондове Томислав Дончев за създаване на Националната агенция за развитие. Необходимо е типизиране, стандратизиране на проектите и идеите за развитие.
Плевнелиев посочи, че министерството на регионалното развитие и благоустройството подкрепя всички искания на общините и им предоставя извори, пещери, обекти с историческо значение безвъзмездно и това увеличава техните приходи.
За пускането на автомагистрала „Люлин" министърът посочи, че договорът ще бъде спазен и че силно се надява, ако всички документи бъдат изрядни, на 15 май магистралата да е пусната съвсем законно. „Имаме силен договор с ясни гаранционни срокове. Ако институциите си сложат подписите, че магистралата е изрядна, тя ще тръгне в определния срок съвсем законно", изтъкна той.
Относно това, че прокуратурата разследва казуса „АМ „Люлин" Плевнелиев посочи, че прокуратурата работи по цените - дали има завишение на цените.
Той изтъкна, че министрите са за това да приоритизират и всички, които са отговорни, да изпълняват това, което те са определили като приоритети.
Плевнелиев каза, че не се притеснява от атаката на БСП за некачественото строителство на магистрала „Тракия". „Утре ДНСК, кметове, медии ще бъдат на магистрала „Тракия" и ще вземат проби, които ще бъдат изследвани. Който иска да заповяда да види", прикани сторителният министър. Когато в България се спазват договорите, ще се случат добри неща, изтъкна още Плевнелиев.
Той определи като голям успех включването на магистрала „Хемус" в трансевропейската пътна мрежа. „Сега магистрала „Хемус" ще се строи с европейски пари и всички разбраха нейната важност. Европейската солидарност дава голям шанс на „Хемус" и трябва да направим всичко, за да защитим финансирането". Остават 280 км от магистралата и на 1 януари 2014 година проектът ще стартира", каза строителният министър.
По думите на Плевнелиев със спечелването на европейско финансиране за изграждане на магистралата се спестяват 2 милиарда евро на българските граждани.
„България трябва да се развива и пропускаме, че можем да го правим. В Брюксел отидохме с национален транспортен план и Брюксел доказа, че когато имате теза, той застава зад вас", подчерта Плевнелиев по повод подкрепата на ЕС за проекта за „Хемус".
По отношение на спора между държавата и Симеон Сакскобурготски за собственост върху гори и други имоти Плевнелиев каза, че държавата ще се бори да защити интересите си. Съдът ще прецени кой крив, кой прав.
На въпрос защо не му се става президент Росен Плевнелиев отговори, че не е политик и иска да работи в собствения си ресор.
Той каза, че е бил поканен като експерт, като мениджър, като човек, който идва от бизнеса. „Моето желание е да продължа да работя по проекти. Хората не ядат асфалт, но без него нищо няма да ядат. Трябва да се изградят магистралите, за да се увеличат възможностите за инвестиции", добави министърът.
бББ
на 18.04.2011 в 14:54:03 #25Poредният селяндур с комплекс за малоценност.
psp_11
на 18.04.2011 в 14:32:17 #24TAKSIJIATA | 18.04.2011 13:20 ЕМИ НЕКА ДДС И АКЦИЗИТЕ ДА ХОДЯТ ПО РЕГИОНИТЕ А НЕ В СОФИЯ ТОГАВА. ОТ 100 ЛЕВА ДАНЪЦИ 5 ЛЕВА ВЛИЗАТ В ОБЩИНИТЕ(РЕГИОНИТЕ) ===== Почти всички големи фирми са регистрирани в София. За програма транспорт: от 2007 до 2013 Бюджет 3 918 468 569 Разпределение на бюджета по фондове ЕФРР 721 329 136 КФ 2 455 876 845 ЕСФ 0 НФ 741 262 588 До момента са сключени договори за 2.942 млрд. лв, а са платени 0.282 млрд. лв. Прави впечетление националното финасиране 741 млн. лева. т.е около 19% Мита за цената на магистралите..
XXX
на 18.04.2011 в 14:31:58 #23Despair - много подходящ псевдоним за цоциалист.
TAKSIJIATA
на 18.04.2011 в 14:24:48 #22УШАТАТА ГАЙКА ВЗЕМИ КАЖИ НА ХОРАТА ЧЕ СТЕ ИЗХАРЧИЛИ ВСИЧКИ ДАНЪЦИ ЗА МАГИСТРАЛИ И НЕ Е ОСТАНАЛО НИЩО. ОБЩИНИТЕ(РЕГИОНИТЕ) НЯМАТ ПРИХОДИ, ВСИЧКИ ОСНОВНИ ДАНЪЦИ ОТИВАТ В СОФИЯ И ОТ ТАМ СЕ РАЗПРЕДЕЛЯТ. ФОРМУЛАТА Е : БАНИЦАТА ЗА СОФИЯ БОЗАТА ЗА ПРОВИНЦИЯТА.

TAKSIJIATA
на 18.04.2011 в 14:20:28 #21ЕМИ НЕКА ДДС И АКЦИЗИТЕ ДА ХОДЯТ ПО РЕГИОНИТЕ А НЕ В СОФИЯ ТОГАВА. ОТ 100 ЛЕВА ДАНЪЦИ 5 ЛЕВА ВЛИЗАТ В ОБЩИНИТЕ(РЕГИОНИТЕ)

Julio
на 18.04.2011 в 14:18:42 #20ххх, щем ама вместо магистрали има приказки. Локуми за проекти и светло бъдеще и лъжи как бай тиква единствен "строял". Ами нЕма да мине номера... Първо не е единствен, второ - нищо още не довършил ( камо ли построил)...
XXX
на 18.04.2011 в 14:07:45 #19Айде бе, няма ли кой пак да каже, че не ще магистрали, а цървули?
sleeplessVegas
на 18.04.2011 в 13:58:58 #18еи мешуга , Ти кои от двамата си на картинката бе блиад скапан ?
sleeplessVegas
на 18.04.2011 в 13:55:37 #17талибан до талибана ,комунист до комуниста . БГ талибаните са наи-талибани, по - талибани от алкаида както и като комунисти сащо биаха по-комунисти от рашаните ! страшна измет ! еи и да внимавате с големите букви штото ниама кои да забележи простотиата ви ! аиде духаите супата на боико сега , после и това ниама да има !
zmja
на 18.04.2011 в 13:46:51 #16Mрете по кофите вашата мама червеносиня! Олигофрени си бехте и такива ше си останете.
Meteora
на 18.04.2011 в 13:26:19 #15Я, Червеният апологет "Отдалече" си сменил профила и пак е тук. Вече като Деспаир! Как ще му изтърпим словоизлиянията до изборите, не знам! Жуни е като Давидко пред голиатските възможности на Отдалече!
Despair
на 18.04.2011 в 12:57:42 #14JedyMaster, Тяоя хубавец бивш комуняга прерсатнал в десен, по линия на протекции получени навремето, по програмите за създаване на строители на капитализма в България, е медиен продукт все още и до края на кариерата си ще е на медийни стимулатори! Той е заършил Изч.Техника през 1989 г. в ВМЕИ "Ленин" в София. Наскоро направи изказване, която услужливата ГЕРБ-ерска журналистика, веднага замете под миндера! Той се изцепи, че има фобия от компютри и не се е допирал с години до компютър. Предпочита да ползва средновековните тефтерни технологии! Няма да се очудя, ако му е трудно да борави и с електронен калкулатор! Това показва как е получил образованиево си, навярно се е водел под брайката от известните в миналото "РабФак"- овци. На рамо да си го носиш! Просто така се стекоха обстоятелствата, отдавна готови проекти, чакаха европейско финансиране, което не че бе спряно по времето на Станишев, а по тези пера за Магистралите можеше да започне да се плучава по ГЕРБ-ерско време, като предварително уточнен график за усвояване на структорните фондове. Което сега ГЕРБ и основно основният лидер-говорител-човека партия Б.Борисов изтъква манупулативно, като негова заслуга! Просто сега е времето на тези пари! Бойко Борисов, а покрай него и Плевнелиев са щастливите овчарчета и летят с чужди крила. Да видим до кога и как!
НоуХау
на 18.04.2011 в 12:57:26 #13Истината е, че предишните управляващи наистина построиха повече пътища (само една част от тези пътища са: Пловдив-Карлово, подбалканския на запад от Казанлък, няколко прохода включително южната страна на Шипка и целия Хаинбоаз, няколко отсечки на магистрала "Тракия", Враца-Мездра и цялостен ремонт на Враца-Видин, Мездра-Ботевград, няколко пътища в Родопите и главни пътища в цяла България. Не мога да се сетя за всички, но със сигурност са много. Строителство и ремонт имаше почти навсякъде. Даже се учудвах на чисто нови и широки пътища водещи до последни гранични села. Имаше няколко големи проекта, като тези за Пловдив-Смолян-Рудозем-нов граничен пункт, от които една част беше изпълнена и се готвеше изпълнението на самата отсечка между Пловдив и Смолян. След идването на ГЕРБ всичко замря. И всичко това направено от така мразеното правителство на тройната коалиция. Тази кампания на двойката Борисов-Плевнелиев започва да става все по-дразнеща.
вирус
на 18.04.2011 в 12:16:42 #12Алооо Плевнвлиев ми то долно нанагорнище и то е в България бе.А ти си строителен министър на цяла България не само на София.Ма те на изборите след половин година хората ще ви покажат мнернието си за вас.
бик1
на 18.04.2011 в 11:40:55 #11ама зощо на всеки 3 месеца трабва да се кърпят тия дупки...извор без дъно става,да се правят нови настилки,ама то така по лесно се краде.

Julio
на 18.04.2011 в 11:39:03 #10Джедай, и не забравяй че герберската ти сган няма да построи нищо. Просто ще довършва започнато и работено от десетки години пътнос строителство - ако изобщо успее да го довърши разбира се...
Zelmoxis
на 18.04.2011 в 11:35:39 #9Министър Росен Плевнелиев - минало незабравимо... „Нямам нищо против Росен Плевнелиев, но той е секретарят на Комсомола в Благоевград... Те всички министри са така...“, заявява журналистът Григор Лилов. Росен Плевнелиев е роден на 14 май 1964 г. в град Гоце Делчев. Средното си образование получава в природоматематическа гимназия „Академик Сергей Павлович Корольов“ в Благоевград от 1978 до 1982 г. В периода 1984-1989 г. завършва ВМЕИ „В. И. Ленин“ в София, със специалност „Изчислителна техника“. Ето и една „градска легенда“, която няма доказателствена стойност, но е твърде любопитна и може да се открие в нета (вероятно тя не е 100% истинска и за това трябва да се възприема със съмнение, но във всеки слух може да има частица истина- бел. автора). „Като изявен комсомолски функционер от Благоевград и едновременно партиен активист на БСП ,той в съдружие с един музикант, понастоящем винопроизводител, без да отговаря на нито един от критериите за кандидатстване за квота по спогодбата с Федерална република Германия за обмен на кадри в строителството, бе получил такава квота и бе един от първите, който изнесе работници в Германия. В началото на демокрацията (1990 г.- бел. ред.), Плевнелиев и бившият шеф на фондация „Пирин пее“ Иван Тодоров, който сега е собственик на винарска изба „Тодоров“, са едни от първите българи, които получават правото да изпращат наши строителни работници в Германия. Години по-късно Плевнелиев и Тодоров стават съдружници в немската (някои твърдят, че фирмата е австрийска и е фалирала- бел. автора) фирма „Линднер“.“ Интересно как така се случват тези знаменателни случайности все на червените отрочета?! Нищо лично, но все пак...
Zelmoxis
на 18.04.2011 в 11:31:01 #8Абе Джуди Мистрес, тоя сладур Плевнелиев не беше ли СЕКРЕТАР НА КОМСОМОЛА В БЛАГОЕВГРАД? Та за какви точно КОМУНИСТИ си говорим?
Минувач
на 18.04.2011 в 11:29:58 #7В една държава няма второстепенни въпроси. Ако се оправят пътищата, БСП ще продължат да мрънкат, че не достигат гробищата. За електората им.
Julio
на 18.04.2011 в 11:26:49 #6Знаеш ли, че България до сега нямаше никаква стратегия и политика по отношение на инфраструктурата. Знаеш ли, че в България инфраструктурата не е пипана с ясна визия освен пълнене на дупки и изтичане на нашите пари в нищото, повече от 25 години. Знаеш ли, че министър Плевнелиев за първи пъ постави приоритети и стратегия в регионалноторазви развитие и инфраструктирата. Знаеш ли, че 25 годишно изоставане, не може да се навакса за две години. Ми това е една лъжа и нищо повече... Даже крадливата тройна коалиция е "построила" повече километри магистрали от колкото некъдърната герберска сган до момента...