От Института по пътна безопасност изпратиха писмо до министър-председателя Кирил Петков, с което настояват за спешни структурни, кадрови и функционални промени на системата за управление на риска от ПТП. Причината затова е, че катастрофите у нас не намаляват. През 2021 година са загинали с 91 души повече, сравнение с 2020 година, а за първите два месеца на 2022 г. са загинали 60 души, което е 19% повече, сравнение с миналата година.

Анализ на Института за пътна безопасност показва, че тенденцията за увеличаване на жертвите от ПТП се запазва през последните два месеца и ако не бъдат предприети спешни корекции в системата за управление на риска от ПТП, ще достигнем до нивата пътнотранспортен травматизъм от 2015 г., когато България достига най-висок дял на загинали от ПТП и е на последно място в ЕС по този показател, поясняват те.

Липсата на улично осветление създава предпоставки за катастрофи

Липсата на улично осветление създава предпоставки за катастрофи

Носенето на светлоотразителни дрехи от страна на пешеходците би намалило риска от инциденти.

Те припомнят, че през 2019 г. българското правителство е създало Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП). В тази връзка от ИПБ поясняват, че очакват от Петков да проведе публичен конкурс за назначаване на председател на ДАБДП. На този конкурс да бъдат представени конкретни концепции със ясни срокове за постигане на основната цел за устойчиво намаляване на пътнотранспортния травматизъм и достигане на средноевропейски нива през 2023 година.