СЕМ следи бдително и зорко от това, което се излъчва по медиите. Това обясни пред комисията по култура шефката на СЕМ Соня Момчилова, която бе извикана да докладва за хибридни атаки срещу родния туризъм.
Тя поиска депутатите да й дадат сведения за хибридни атаки, тъй като тя такива не виждала. Освен това СЕМ не можел да се меси в редакционната политика на медиите. Но че проблеми в туризма има, смята тя и изтъкна, че липсва цялостна държавническа политика за развитие на българския туризъм. Не сме установили преднамерени атаки, подчерта Момчилова. Няма и зрителски сигнал за злонамерено отношение и спекулации по темата.
От Министерството на туризма обаче смятат, че е имало такава атака заради честотата в медиите на новините след взрива на язовир Нова Каховка, а и социалните медии били заливани с всякаква информация. Медиите също така отразявали проверките за чистотата на водата от Активни потребители.
Според Соня Момчилова медиите имат право да дават различни гледни точки. Няма как да им забраним да търсят източници, заяви шефката на СЕМ. Антирекламата се лекува с повече уместна реклама, посочи Соня Момчилова. Тя отново попита къде депутатите виждат хибридна атака и кой би имал интерес от това. На мен хибридният елемент ми убягва, сподели тя.
Депутатите поискаха да сезират СЕМ за хибридната атака, а Момчилова отново обясни, че работа на СЕМ е да установи до колко медиите са обективни и спазват закона за радиото и телевизията. Установяването на хибридни атаки е в компетентността на други органи.