Много неща се изговориха относно въвеждането на електронната система за таксуване по републиканската пътна мрежа. Това заяви пред депутатите регионалният министър Петя Аврамова.

Имаме интелигентна система с полза на хората, бъдещето е в дигитализацията и то не може да бъде спряно, подчерта тя.

Две години след въвеждането електронната система е необратим факт, посочи министърът. Тежкотоварният превоз използва основно маршрутната карта. Тол системата помагала и за борбата със сивия сектор. Трябва да се отчетат и косвените ползи, по мнението на министъра. Важният въпрос за мен е накъде от тук нататък, заяви Аврамова.

Дебатът за Тол системата бе иницииран от БСП.

Според левицата има твърде много висящи въпроси около тол системата, тя е доста съмнителната и потайно реализирана система. Народните представители от БСП недоумяват и защо толкова огромна администрация се е заела да върши толкова еднотипна дейност.

Според левицата от заложени 450 млн. лева приходи от тол такси, реално са постъпили само 103 млн. лева, като затова не е виновна пандемията и блокадите, а лично премиерът Борисов.

Според депутата Манол Генов цифрите сочат, че за трите тримесечия на 2020 година се били изхарчени за разходи на националното тол управление над 60 млн. лева. Към тях трябва да се прибавят и 28 млн. годишно, които се очакват да се добавят с бъдещия анекс на поддръжка на системата.