В самия край на мандата си Центърът за градска мобилност (ЦГМ) планира да сключи обществена поръчка за 5.9 млн. лв. с един-единствен кандидат, въпреки публичното недоволство, довело до прекратяването ѝ. За това алармира столичният общински съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-Спаси София. Позицията му беше разпространена от пресцентъра на "Демократична България". Ставрев уточнява, че процедурата е била прекратена от ЦГМ, но впоследствие е възобновена след обжалване от страна на единствения кандидат пред Комисията за защита от конкуренцията (КЗК), която отсъдила в негова ползва.

"Скандалната обществена поръчка е за 5.9 млн. лв. без ДДС. Изискванията към нея са толкова ограничаващи, че само малък брой фирми в България могат да ги покрият. Под дългото заглавие на поръчката "Дигитализация на съществуващи услуги ... за управление и контрол на паркирането на ППС ..." практически стои намерението да се вкарат още пари в софтуер и хардуер за контрол и таксуване на паркирането в града", заявява той. Според общинския съветник дори не е ясно каква е ползата за софиянци от услугите, които ще получи ЦГМ по обществената поръчка.

Той посочва още, че кандидатствалата по процедурата фирма "Смарт паркинг Солюшън" е обединение между "Уест ауто диджитъл" ЕООД и дружеството "Юпасс", което стои зад приложението за телефон URBO Parking, позволяващо почасово паркиране в София. Ставрев изтъква, че на практика ЦГМ вече работи с кандидата по обществената поръчка на стойност 5.9 млн. лв.

Столична община отрече бюджетът да е ощетен от обществени поръчки

Столична община отрече бюджетът да е ощетен от обществени поръчки

Проверката на АДФИ не установила неправомерно усвоени или невъзстановени аванси

Той не е доволен и от решението на КЗК, като отбелязва, че председател на комисията е Юлия Ненкова - майка на депутата от ГЕРБ Александър Ненков. "Не разбирам как решението на КЗК е в защита на конкуренцията, след като отсъжда в полза на кандидат, който практически няма никаква конкуренция и се състезава сам със себе си. Мандатът на г-жа Ненкова беше удължен от парламента с две години до лятото на 2023-а година. Тогава ДБ поиска вето на президента, който не го наложи", заявява Симеон Ставрев.

Според общинския съветник след края на ангажимента към ЦГМ изпълнителят просто ще преустанови услугата си, а в ЦГМ няма да остане нищо освен изхарчени пари. Той подчертава, че Центърът за градска мобилност не защитава обществения интерес, а продължаващият блокаж на Столичния общински съвет може да остави настоящото му ръководство начело на общинското дружество и след изтичането на мандата му.

Единен транспортен модел в столицата предлагат от ПП-ДБ-Спаси София

Единен транспортен модел в столицата предлагат от ПП-ДБ-Спаси София

Той ще осигури информация за автомобилното, велосипедното, пешеходното движение