"Парите ги нямаме за увеличение на заплатите в градския транспорт и за нас е неприемливо да орежем капиталовата програма за сметка на разходите. Това заяви кметът на София Васил Терзиев на брифинг в Столична община пред журналисти.

"За нас не седи въпроса да взимаме дълг, за да може да покриваме разходите. Затова и ние апелираме за подход, когато има ограничени средства да бъдат насочени там, където са проблемите. Бихме искали да уважим исканията на служителите на градския транспорт, но когато нямаме възможност, е важно малкото ресурс да бъде заделен там, където са насочени проблемите", коментира той.

По думите на столичния кмет е предложено увеличение от 100 лв. или 5%, което се отчита като недостатъчно от страна на служителите на градския транспорт.

"Няма как да посрещнем нуждите от увеличение на заплатите от 400 лв.", призна Терзиев и попита как се плащат сметки, когато Столична община няма пари.

Кметът на София посочи, че ако има проблем с младите водачи в автотранспорта или в електротранспорта, средствата трябва да бъдат насочени към привличането на водачите.

"Има 250 човека недостиг в столичен автотранспорт, преработване и е явно, че текущият подход с увеличение навсякъде не е довело до това да има повече водачи и да се намали тежестта на работата", добави Терзиев.

Той отбеляза, че една от причините да напускат водачите са условията на труд и състоянието на подвижния състав. Това, което отива за увеличение на заплати, не отива в подмяна на подвижния състав, изтъкна кметът.

Стачката на градския транспорт в сряда - колко ще продължи и какъв транспорт обхваща

Стачката на градския транспорт в сряда - колко ще продължи и какъв транспорт обхваща

Синдикатите заплашват, че следващия път ще спре и метрото

"Имаме огромното желание да решим проблемите в системата и всяко едно нещо, което да отиде за подмяна на подвижния състав, парите отиват за заплати. Дори и със 100-200 лв. повече заплащане, хората пак ще напускат заради състоянието на наличния състав. Системата на транспорта и работещите ни са приоритет, но когато няма възможност да посрещнем дадени искания, няма как да направим безотговорното", категоричен бе Терзиев.

Според него е необходимо държавата да подпомогне сектора на градския транспорт, но това са проблеми, които ги има в цяла България. Необходимо е отношение от страна на Министерство на финансите и на правителството, призова Терзиев за помощ изпълнителната власт.

Кметът на София очаква протеста на служителите на градския транспорт да продължи до 12:00 часа и обяви, че сряда ще бъде неучебен ден за учениците.

По думите му се работи активно със СДВР, така че това, което е съгласувано, ще се случи. "Когато има протести в транспорта, винаги се отразява и е голямо неудобство за всички в града", обясни Васил Терзиев и още веднъж посочи, че не знае как да реши проблема, когато няма пари.

Той изрази готовност на диалог със синдикатите, представляващи протеста на градския транспорт, готов е и на разговори за бонусната система.

"Те се борят за всички служители да има еднакво фиксирано увеличение, а ние се борим, когато има ограничен ресурс, той да отива за най-наболелия проблем. Може да се направи аргумент, че не е много справедливо, но трябва да се реши проблема с недостиг на водачи и инженери", призна кметът на София.

Столична община: Пари за по-голямо увеличение на заплатите в градския транспорт няма
Обновена

Столична община: Пари за по-голямо увеличение на заплатите в градския транспорт няма

Според зам.-кмета Иван Василев в момента се търси решение на проблема

За момента Васил Терзиев си представя като подход увеличението на заплатите да е само за най-натоварените шофьори за сметка на не толкова натоварените линии.

Васил Терзиев не успя да отговори и на въпрос на News.bg как ще се придвижат софиянци, ако протестът на градския транспорт продължи, като уточни, че хората ще трябва да търсят алтернативни методи - или с колело, или тротинетка, или пеша.

Зам.-кметът по финансовите въпроси Иван Василев посочи, че е изпратено писмо на Министерство на финансите, за да се отпуснат повече средства на градския транспорт на София. Към момента няма покана за среща от страна на Министерство на финансите.