Над 15 000 души могат да работят в завода на Volkswagen, ако той е в България, БВП на страната ще нарасне с 3%. Тези изчисления е направил председателят на политическа група "Патриоти за София" в Столичния общински съвет (СОС) и член на националното ръководство на ВМРО Карлос Контрера.

Според него България все още имала шанс вторият по-големина завод на Volkswagen за Европа да бъде построен тук - особено след скандалните разкрития, че Турция се готви да предостави нерегламентирана държавна помощ на германския автомобилен гигант.

Джамбазки зове ЕК да не допуска инвестиция на "Фолксваген" в Турция

Джамбазки зове ЕК да не допуска инвестиция на "Фолксваген" в Турция

Това било поредното лицемерие и проява на двойни стандарти към България

"Воеводата" прави и още разкрития за готвената сделка, които били в остро противоречие с международното законодателство. А именно - според действащото митническо споразумение между турската държава и най-големия им търговски партньор - Европейският съюз - режимите за предоставяне на държавна помощ са хармонизирани с режимите за предоставяне на държавна помощ в страните членки. В случай че Турция и Volkswagen заобиколят митническото споразумение, първите трябвало да бъдат изключени от митническото споразумение, а вторите солено глобени.

Построяването на завода в Турция, а не в България, би означавало лицемерие и беззаконие, категоричен е Контрера.

България подобри още офертата пред "Фолксваген"

България подобри още офертата пред "Фолксваген"

Изборът между България и Турция ще е сигнал към целия регион, според Плевнелиев

Ако този завод бъде построен в северната част на столицата - в район "Кремиковци", а не в Измир - промяната за региона в цифри щяла да звучи така:

- 15 000 нови работни места в зона "Кремиковци" със средна работна заплата над 3000 лева бруто;

- износ за над 10 млрд. лв. годишно, вероятно близо 15 млрд. лв. при натоварване на пълен капацитет от 700 000 автомобила;

- растеж на БВП с около 3% годишно.

А освен това щяло да има и косвени предимства.

"Сега е моментът София и България да направят пробив за милиарди в световната икономика. София и България са дорасли и заслужават да бъдат част от световното автомобилостроене", изтъква Контрера.

Той е категоричен, че заводът да бъде изграден в Турция означава погазване на работещи споразумения, легитимиране на корупционни схеми на най-високо ниво и не на последно място - излишен подарък към Турция, която била доказала многократно, че не желае да се впише в Европейския съюз, а напротив - полага последователни усилия да се върне към тъмното си минало на ислямизатор.

Кънев: "Фолксваген" избира Турция, защото там има държавни гаранции и кадри

Кънев: "Фолксваген" избира Турция, защото там има държавни гаранции и кадри

Поел е ангажимент за промяна на ЕНП, по-малко да прилича на партията на Борисов