Маркетинг и PR експертът Любомир Аламанов коментира, че хората все повече започват да разбират, че местните избори са избори за техния живот и бъдещето им.

"Все повече ставаме нормална държава, в която хората се интересуват от това има ли къде да паркират и чист ли е въздухът. Това е процес. Англичаните са го започнали преди 800 г. и виждаме в момента на какво положение са", изтъкна Аламанов пред Би Ти Ви.

Втори тур на изборите за местна власт, избират се 505 кмета
на живо

Втори тур на изборите за местна власт, избират се 505 кмета

За кмет ще се гласува в 97 общини, 377 кметства и 31 районни администрации

"Кампанията на тези избори беше много интересна. Тя започна малко отвлечено, но хората принудиха кандидатите да отидат сред тях в кварталите и да говорят по конкретните проблеми. През последните две седмици преди първия тур кампанията се промени коренно. Всички бяха на място и говореха с хората. Сега, в седмицата между двата тура, тя отново се промени и стана силно политическа. Почти не се говореше за конкретни проблеми, а имаше само политически послания от всички страни", на мнение е PR експертът.

От своя страна психологът Маргарита Бакрачева отбеляза, при всеки избор се водим преди всичко от това какъв е рискът. "Водещата ни потребност е да намерим по-голяма сигурност и това до голяма степен обяснява вота", обясни тя. 

По думите ѝ навсякъде хората се водят от общата партия, а едва след това идва фигурата, която се избира.

"Емоцията винаги е част от избора, независимо от това колко рационално взимаме дадено решение. Когато има кратко време и трябва да променим този избор, тогава емоцията е нещо много важно. Емоциите могат да повишат активността", каза още психологът.