Близо 8000 км пътища от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние, заяви регионалният зам.-министър Николай Шушков пред БНР.
"Трябва да се продължат започнатите инфраструктурните обекти - доизграждането на АМ "Хемус", на скоростния път Ботевград - Видин, започване на нови обекти, които не търпят отлагане. Затова се надяваме да бъдем финансирани от бюджета", посочи той.
Шушков каза още, че е наложително разширяване на магистрала "Тракия" от София до разклона за АМ "Марица", но за да се стигне до финансиране, трябва да се направят предпроектни проучвания и да се завърши проектирането. Той допълни, че затова тази година не се очаква да започне реализирането на този проект. По отношение на пропадналата греда на мостово съоръжение на автомагистрала "Тракия" Николай Шушков очаква отстраняването на повредата да позволи движението да остане в аварийната лента и да не се налага цялостно затваряне до приключване на ремонта. Той обаче не се ангажира с краен срок за това.
"АМ "Европа" закъснява по редица причини. Ще се опитаме до края на годината да усвоим максимално средства по оперативната програма, която финансира тази магистрала. АМ "Струма" - там се надяваме скоро да започнем строителството на пътния възел при град Кресна, от южна страна в посока София", заяви също регионалният зам.-министър.
Той каза още, че от декември до момента са разплатени над 1,3 млрд. лева на пътните фирми. "Това бяха стари задължения. Спорът в момента е за разплащания, които касаят основните ремонти, направени без необходимите строителни книжа, без разрешение за строеж, без съответния надзор... Нашето желание е обектите, изградени извън строителните норми, да бъдат обявени за търпими. Вече изградени пътища, ако спазим изцяло сега действащия закон, трябва да ги разрушим и отново да ги изградим. Нашето общество не може да си позволи това. Предложението се отнася само за обекти, които касаят инфраструктурно строителство", обясни Шушков.
По думите му към текущия месец са събрани 210 млн. лева от електронни винетки и от тол системата, което е близо с 34% повече от същия период на миналата година.
"За първи път от съществуването на този начин на таксуване в България тежкотоварният трафик плаща повече, отколкото винетните стикери", отбеляза Николай Шушков.
По-късно и от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството разпространиха информация за изказването му пред националното радио. От съобщението става ясно, че в проектобюджета за тази година са предложени около 3 млрд. лв. за ремонт и изграждане на пътища.
paqka
на 24.04.2023 в 07:06:24 #1Добре, че беше Бойко Борисов да построи това онова, че след него тия спряха. Всички проекти и заграбиха парите за тях. И отново добре, че беше Бойко Борисов да плати авансово на някой от фирмите с които е постигнато споразумение иначе тия щяха да откраднат още пари. Тях за това ги боли и го дъвчат за авансовите плащания. Щото не могат да гушнат мангизите. Иначе системата им е: "това бе е изгодно"... Прекратяват договорът и прибират парсата без да правят нов договор с никой. Просто оставят нещата да се рушът и взимат каквото могат