От тази нощ за повече от година драстично се реорганизира движението в София заради изграждането на третия метродиаметър, съобщи зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.
Ще бъде затворен районът около бул. "Гоце Делчев" - от бул. "Цар Борис III" до улица "Княгиня Климентина" и от ул. "Житница" до ул. "Кюстенджа".
Очаква се кръстовището на "Житница" и "Гоце Делчев" да бъде на две нива. Ще се гарантират безпроблемно минаване на пешеходците, уверяват от столична община.
Променят се и маршрутите на автобусните линии с номера 73, 83 и 102. Част от територията, която са обслужвали, няма да бъде обслужвана по време на строежа на третия метродиаметър.
Зам.-кметът по транспорт на столична община Любомир Христов обясни, че светофарните уредби ще бъдат максимално синхронизирани с трафика след затварянето на района около булевардите "Гоце Делчев" и "Борис Трети".
За известно време ще има спиране и на трамвай номер 5 до полагане на временни релси, които ще служат като "байпас". Припомняме, в момента автобусна линия 5ТМ върви почти по същия маршрут до Княжево (б.р.).
Две отсечки от столичния булевард "Патриарх Евтимий" се затварят за движение - от Попа до ул. Хан Крум и от Витошка до ул. Княз Борис I (вж. картите).
Движението по бул. "Патриарх Евтимий" временно става двупосочно - в участъка от ул. "Раковски" до Витошка, ще бъде закрита и спирката на тролеите при НДК.
Въвежда се двупосочно движение и по бул. "Васил Левски" - от кръстовището му с "Патриарх Евтимий" до Раковска и по бул. "Ген. М. Д Скобелев" до кръстовището при Петте кьошета.
Заради строителството на метродиаметъра ще бъдат закрити около 100 паркоместа, но обещаха да се разкрият 200 нови.
Няма да може да се паркира в отсечката, където движението по бул. Васил Левски става двупосочно - между Попа и Раковска.
Разкриват се нови паркоместа:
- от ул. " Цар Самуил" до бул. Христо Ботев - северно платно,
- от ул. "Цар Самуил" до бул. "Скобелев" - в южното платно,
- от ул. "Хан Крум" до ул. "6-ти септември" в северното платно,
- от ул. "6-ти септември" до ул. "Георги Раковски" северното платно и от бул. "Витоша" до ул. "Фр. Нансен"
На две места - на Орлов мост и на НДК, третият лъч на метрото ще има топла връзка с метростанциите на втори и от първи метродиаметър.
Строителството на третия метродиаметър ще бъде на много голяма дълбочина. Релсовите пътища ще са 16-20 метра дълбочина и на 4-5 метра от сградите, така че живущите няма да усещат вибрациите, още повече, че при строителството се използва специална виброизолации, обясни шефът на Метрополитен Стоян Братоев.
Навсякъде ще гарантират безпроблемното преминаване на транспортните средства, но обходният маршрут ще отнема двойно повече време, обясни зам.-кметът Любомир Христов. Това е оптималният вариант на решение за транспортните въпроси в столицата, увери той.
Срокът за изграждане на третия метродиаметър е три години, а реорганизацията ще трае 14 месеца.
Стана ясно, че до момента нямало жалби, недоволството е единствено от близостта на оградата до домовете.
Предвиждат се следните промени:
От 22-ри март в район „Красно село” се затваря бул. „Гоце Делчев” от бул. „Цар Борис III” до ул. „Княгиня Климентина” и от ул. „Житница” до ул. „Кюстенджа”. Променят се маршрутите на автобусни линии с номера 73, 83 и 102.
Изместват се спирки „Красно село” за автобусни линии 260 и трамвайни линии 4 и 5 на временно изградени перони в района на кръстовище ул. „Житница” – бул. „Гоце Делчев” – бул. „Цар Борис Трети”.
Закриват се спирки – двупосочна „Балканкар АД” на ул. „Житница”, двупосочна „АП Земляне”, отново на ул. „Житница”, двупосочна жк. „Красно село” на бул. „Гоце Делчев”.
От 27-ми март в зона Център се въвеждат следните промени в организацията на движение:
Забранява се движението по бул. „Патриарх Евтимий” от бул. „Витоша” до ул. „Княз Борис Първи”;
Забранява се движението по бул. „Патриарх Евтимий” от бул. „Васил Левски” до ул. „Хан Крум”. Движението по бул. „Васил Левски” от ул. „Граф Игнатиев” и бул. „Ген. М. Скобелев”, тунела под НДК до Петте кьошета – става двупосочно. Двупосочно от там ще преминават и тролейбусите с номера 1,2, 8 и 9. Спирката на бул. „Патриарх Евтимий” при кино Одеон както и тази при бул. „Витоша” се закриват.
Бул. „Патриарх Евтимий” в участъка между бул. „Витоша” и ул. „Ангел Кънчев” става двупосочен. Закрива се съществуващата Синя зона в този участък.
Движението в тунела под НДК става двупосочно, като изходът от тунела в посока бул. „Черни връх ” ще бъде отворен за еднопосочно движение на автомобили. Трамвайното движение през тунела се закрива.
Трамвай номер 6 се движи с променен маршрут до жк. "Иван Вазов".
Тролейбуна линия 9 в посока Сточна гара – няма промяна в маршрута. В посока жк. „Борово” от ул. „Константин Стоилов” през площад Сточна гара, бул. „Васил Левски” през тунела, бул. „Г. Скобелев” наляво по бул. „Прага” и по маршрута си. Разкриват се нови временни спирки в посока бул. „Прага” за тролейбуси с номера 1,2,5,8 на бул. „Васил Левски”, преди ул. „Данте” и непосредствено преди ул. „Г. С. Раковски” на същия булевард.
Промени в организацията на движението се въвеждат и във връзка с изграждането на Софийски околовръстен път. От днес до 17 април се забранява влизането на пътни превозни средства по северната половина на локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ от входа към паркинга на Инпер експо център-София до бул. „Брюксел“.
Автобусната спирка при „Метростанция Цариградско шосе“ се измества 70 метра назад в посока Интер експо центъра.
ddkk
на 21.03.2016 в 19:33:23 #7stdaganov, защото инфрастркуткурата на София има толкова много проблеми, че метрото е само една част от решението им.
Julio
на 21.03.2016 в 16:53:57 #6Не е година и два месеца. Тоя кошмар в София продължава от 2007 г и не му се вижда края поне докато през СО могат да се крадът еврофондове за строителство.
ddkk
на 21.03.2016 в 16:39:15 #5Ако ще е 14-месечен "ад" (което е точно една година и два месеца), да се преустанови строенето на метрото, хората да могат спокойно да си карат кошниците, докато се стигне този момент на съзряване на Българина (едва ли ще е скоро).
Julio
на 21.03.2016 в 15:51:05 #4И още нещо наследено има в днешната администрация от правешката гад. Обикновенният редови данъкоплатец е последният от който свинската администрация се интересува. Бас хващам че ако изискванията за това строителство бяха направени така че да се строи с минимално затваряне на наземни улици и булеварди и то в максимално кратки срокове със сигурност щеше да се е появил някой който да го направи по далеч по-бърз и културен начин. Но приятелчетата на тиквата и самата тиква никога не са се интересували от това колко хора тормозят и колко дълго ги тормозят. Важно е да се гърми по медиите кво сме "построили"...
Julio
на 21.03.2016 в 15:39:50 #3Някой ден (надявам се в недалечното бъдеще), гадините на тиквата ще бъдат изхвърлени от СО и най-накрая някой ще извади истината за това колко безмислено много пари бяха потрошение за тъпото метро и какъв незначителен ефект се постигна с него. Но нали тиквата следва заветите на правешкото говедо. Като ще правим нещо - мегаломанщина трябва да е. Да се изхвърлим по правешки. Да се потрошат милиарди в един проект за да може и да се откраднат милиарди - на едро...
арчер
на 21.03.2016 в 14:20:24 #2Ами реално погледнато след бутането на комунизма единственото нещо което спечелихме е свободата на словото.....и сега медиите са свободни да интерпретират нещата както им се вижда интересно на тях. Дори смятам, че ако състезанието между медиите кой ще извади по-голяма новина спре, държавата разко ще дръпне напред!
Partien_Sekretar
на 21.03.2016 в 13:14:17 #1Добре бе, не мога да разбера - като е такъв ад, нека не строят. Направете протест против строежа на метро и кажете, че не е нормално да се създават такива задръствания. Това във всеки вестник заглавието да е "Очакват ни зверски задръствания" и тем подобни, просто не е нормално. Това журналистика ли е? Олицетворението на скапания български манталитет - оплаквай се до дупка. Дори като ти помагат се оплаквай от неудобствата по време на помощта. Майка ви проста....