От днес тръгват 14 нови нископодови трамваи по линии № 4, 5 и 18 в София.

Общо 29 мотриси ще се движат по реконструираните три трамвайни линии по бул. "Цар Борис III".

"Тези 29, с доставените преди това трамваи, стават общо 67 нови трамваи. Това е повече от половината трамвайни мотриси на територията на нашия град", изтъкна столичният кмет Йорданка Фандъкова на представянето на първата пратка от новите трамваи.

Тя посочи, че това е част от мащабната модернизация на наземния транспорт. По нейни думи заедно със строителството на Депото, това е истинската промяна в градския транспорт в София и една от най- важните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух.

Фандъкова поясни, че след провеждането на първия конкурс за доставка на 25 трамвая са били спестени средства, с които да се закупят още четири нови мотриси.

"Безспорна е модернизацията за градския транспорт в столицата - 100% тролеи, 90% от автобусите - над 120 електробуса вече се движат по линиите в столицата", изтъкна тя.

Столичният електротранспорт купува 29 нови трамвая

Столичният електротранспорт купува 29 нови трамвая

В София пристигат и четири бързозарядни електробуса

Градоначалникът заяви, че метрото и столичният градски транспорт обслужват хиляди софиянци, които имат право на по-добро качество на градския транспорт. Тя посочи, че мотрисите са нископодови, оборудвани с видеонаблюдение и климатик.

Очаква се втората партида нови трамваи да бъде доставена до края на лятото.

От своя страна служебният заместник министър-председател по управление на европейските средства Атанас Пеканов подчерта, че това е още един успешен проект, финансиран от ЕС.

"Говорим за инвестиция, чиито резултати са видими и осезаеми. Ние се нуждаем от повече такива инвестиции и да комуникираме повече за ползите от такива проекти, които подобряват качеството на живота", категоричен бе той.

"Поводи като днешния доказват, че европейското финансиране подобрява ежедневието на всеки един от нас. Европейското бъдеще е ценност, която подобрява България и всички тези проекти са примери за това", допълни той, след което отбеляза, че от началото на годината е присъствал на три успешни проекта за устойчив и екологично чист обществен транспорт.

"Спаси София" алармира, че не пускат в движение част от новите трамваи

"Спаси София" алармира, че не пускат в движение част от новите трамваи

Искат оставката на директора на Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев

За нас целта трябва да е ясна - по-чисти градове, а нашата работни места да бъдат по-екологично съобразни, заяви Пеканов.

По негови думи могат да бъдат предприети редица политики, които да бъдат превантивни, а не реактивни - нискоемисионните зони, засилена интеграция и синхронизация между градския и регионалния транспорт, разгръщане на релсовия транспорт в града.

Служебният министър на околната среда и водите Росица Карамфилова пък изтъкна, че зад добрите резултати в столичния градски транспорт стои Оперативна програма "Околна среда", екипа на Столичната община, но най-вече устойчивата политика по отношение на качеството на въздуха.

"97,7 млн. е безвъзмездната финансова помощ за 29-те закупени трамвая. Зад тези цифри стоят ползи, водещи до абсолютно подобряване качеството на атмосферния въздух", посочи тя.