От "Спаси София" сигнализират, че само 19 от общо 25-те нови и климатизирани трамваи возят пътници, а останалите шест не напускат депото. Това стана ясно от тяхна позиция изпратена до медиите. 

По думите им четири от тях са така наречената "резерва", без да е ясно защо, докато два отдавна са изцяло спрени от движение.

"Трамваите са оставени без резервни части и от месеци не излизат на линия. Част от чисто новите трамваи са разкостени и техните части се ползват за кърпене на останалите трамвайни мотриси. По този начин от дружеството явно искат да си спестят купуването на нови части", подчертава Гергин Борисов от гражданската организация.

Активистите изтъкват, че под 10% от трамваите в София разполагат с климатик, но в най-горещите дни, те стоят в депото, вместо да превозват пътници. Те са категорични, че е недопустимо столичани да припадат в жегата, а трамваите с климатик да не се пускат на линия.

От "Спаси София" повдигат и въпроса за техническата поддръжка и резервните части на новите трамваи, които са стрували по над 3 млн. лв. Те сигнализират, че в Столичен електротранспорт се унищожават модерните мотриси, за да се спести купуването на резервни части.

Те дават за пример, че новият трамвай с номер 2323 вече 15 месеца не излиза на линия.

"Защо София купува допълнителни 13 трамвая за 40 млн. лв., ако в Столичен електротранспорт не искат да ги поддържат" - питат от Спаси София.

От "Спаси София" настояват за ремонт на градските чешми

От "Спаси София" настояват за ремонт на градските чешми

Питат и защо чешмите около Св. Седмочисленици все още не са възстановени

По тази причина от организацията искат оставката на директора на Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев. Според тях случващото се с новите трамваи е поредното доказателство за лошото управление на общинското дружество.

По думите им под ръководството на Евгений Ганчев, София загуби значителна част от трамвайната си мрежа, броят трамваи намалява, а десетки милиони са изхарчени за некачествени ремонти на релсовия път. Те са категорични, че в същото време условията за труд продължават да са лоши, а не достигат и над 100 водачи.

В тази връзка Борис Бонев от организацията отправя запитване към столичния кмет Йорданка Фандъкова, докога смята да толерира неприемливите резултати на директорите на общинските дружества.

Активистите са категорични, че трамвайният транспорт в столицата има огромен потенциал за развитие, но за да се реализира, трябва да се управлява отговорно. 

"През последните десетина години в София не е построен нито метър нови трамвайни линии, въпреки обещанията на кмета. Част от тях, като ринговия трамвай по бул. Тодор Каблешков и до кв. Дървеница са крайно необходими и не търпят отлагане", подчертават от организацията.

Припомняме, че вчера от "Спаси София" излязоха с позиция, че е необходим ремонт на градските чешми.  Според активистите чешмите в столицата се унищожават, а в горещите дни когато те са необходими, на гражданите се раздава бутилирана вода.