От днес започват строително-ремонтните дейности на два подлеза в София - пешеходен подлез „Изток" на бул. Ситняково и бул. Ботевградско шосе и подлез БОКАР на булевард България.
Това съобщи заместник-кметът Ирина Савина по време на пресконференция в Столична община.

Проектът е на стойност 8,7 млн лева и предвижда още рехабилитация и възстановяване на детски площадки и зони за обществен отдих в междублокови пространства на територията на столичните райони Подуене, Оборище, Средец, Триадица, Сердика, Слатина и Витоша. Парите за проекта на Столична община са отпуснати по оперативна програма „Регионално развитие", като част от финансирането се поема от Столична община.

Предвижда се в подлезите да бъдат обособени по няколко социални обекта, кабинка с жива охрана, платформи за граждани в неравностойно положение, пейки, кошчета за боклук. Ще бъдат обновени ВиК и ел. инсталациите, ще се изгради топлоизолация и вентилационна система според всички изисквания.
Ирина Савина допълни, че подлезите ще бъдат отоплявани.

Ремонтът на подлеза на бул. България трябва да продължи 79 дни от днес, а този до гара Подуене ще бъде завършен за 86 дни, планират от Столична община.
Около гара Подуене е въведена временна организация на движението - подлезът е затворен за пешеходци и временно се закрива трамвайната спирка там. Трамваите ще се движат по обичайния си маршрут, но хората ще могат да използват другите две трамвайни спирки в близост, уточни зам.-кмет Ирина Савина.

Около 2 млн лева струва ремонтът на двата подлеза. Останалите пари по проекта ще бъдат използвани за полагане на нови настилки на алеите, нова растителност, люлки, пързалки и детски съоръжения в местата за отдих и парковете на столичните райони, включени в проекта.

От дирекция „Транспортна инфраструктура" планират и по-нататъшни ремонти на столични подлези, но заместник-кмет Ирина Савина не уточни кои ще бъдат те.

Савина съобщи още, че в близките няколко месеца предстои събарянето на няколко изключително опасни сгради в централната част на София. Тя допълни, че проблемът е много сериозен, тъй като някои от сградите застрашават живота на минувачи, а собствениците отказват да ги ремонтират и не плащат съответните глоби.

Столична община води дела със собственици на такива сгради и затова процесът със събарянето на опасни постройки се бави.