Институтът за пътна безопасност (ИПБ) откри сериозни нарушения с безопасността при инспекция на тунелите "Мало Бучино", "Люлин" и "Големо Бучино" по трасето на АМ "Люлин".

От Института настояват Агенция "Пътна инфраструктура" незабавно да започне обезопасяване на отсечката от гр. София до гр. Перник и да бъде предоставена методологията за анализ на риска, която се изисква съгласно 2004/96/EC.

От ИПБ са категорични, че има много висок риск от тежки катастрофи. Установените проблеми са:

  • Липса на осветление в трите тунела;
  • Монтираните ОСП /мантинели/ са повредени в следствие на ПТП на 8 места;
  • По асфалтовото покритие не е положена маркировка след ремонтните дейности;
  • Не е почистена тревната растителност, която на места навлиза върху пътното платно и ограничава видимостта по посоката на пътя.

ИПБ посочва, че установените проблеми са хронични и са били посочвани многократно както на Стопанина на пътя, така и на ДАБДП. Съгласно съвременните разбирания тунелите се класифицират като средно дълги и в съответствие с чл.13 на Директива 2004/96/EC трябва да бъде извършен анализ на риска, настояват от института. Те изискват обяснение защо не се прави нищо по тези съоръжения, които са от национален интерес.

Трафикът по АМ "Струма" при Мало Бучино преминава двупосочно в тунела към Перник

Трафикът по АМ "Струма" при Мало Бучино преминава двупосочно в тунела към Перник

Заради ремонт на осветлението