Институтът за пътна безопасност (ИПБ) откри сериозни нарушения с безопасността при инспекция на тунелите "Мало Бучино", "Люлин" и "Големо Бучино" по трасето на АМ "Люлин".
От Института настояват Агенция "Пътна инфраструктура" незабавно да започне обезопасяване на отсечката от гр. София до гр. Перник и да бъде предоставена методологията за анализ на риска, която се изисква съгласно 2004/96/EC.
От ИПБ са категорични, че има много висок риск от тежки катастрофи. Установените проблеми са:
- Липса на осветление в трите тунела;
- Монтираните ОСП /мантинели/ са повредени в следствие на ПТП на 8 места;
- По асфалтовото покритие не е положена маркировка след ремонтните дейности;
- Не е почистена тревната растителност, която на места навлиза върху пътното платно и ограничава видимостта по посоката на пътя.
ИПБ посочва, че установените проблеми са хронични и са били посочвани многократно както на Стопанина на пътя, така и на ДАБДП. Съгласно съвременните разбирания тунелите се класифицират като средно дълги и в съответствие с чл.13 на Директива 2004/96/EC трябва да бъде извършен анализ на риска, настояват от института. Те изискват обяснение защо не се прави нищо по тези съоръжения, които са от национален интерес.
Fulviо_Collovati
на 14.06.2024 в 12:20:22 #1Такава магистрала няма от години. Отсечката вече е част от магистрала Струма.