Агенция "Пътна инфраструктура" не е възлагала изпълнението на никакви дейности по трасето на лот 3.2 от АМ "Струма" - между Крупник и Кресна, свързани с извършването на сондажи, прокарването на временни пътища или на каквото и да било друго.
Това се посочва в позиция, разпратена до медиите от Агенцията след като от фондация "Антикорупционен фонд" (АКФ) сигнализира тази сутрин за незаконни дейности по трасето в непосредствена близост до трасето на бъдещата АМ "Струма" (лот 3.2.2.)
АПИ е категорично против свързването й с дейности, които не са възлагани и изпълнявани от нея. От Агенцията се противопоставят и на внушения, че стартираните през миналата година две тръжни процедури за двата участъка на лот 3.2 за избор на изпълнители са опорочени.
Към момента няма избрани изпълнители и сключени договори, въз основа на които да бъдат извършвани строителни дейности по бъдещото трасе на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, посочват от АПИ.
Припомняме, от "Антикорупционен фонд" приложиха и анализ на сателитни изображения, чрез който се установява периода на изграждане на незаконните временни пътища - те са направени във времевия интервал от юни до септември 2018 година. АКФ подозира, че фирмата, която е направила незаконните пътища и сондажи, неправомерно е събрала допълнителна информация за терена с цел да използва данните като предимство в процедурата за избор на изпълнител.
Това от своя страна би нарушило принципа прозрачност и равнопоставеност на участниците в обществената поръчка.
Поради това фондацията настоява компетентните органи да разследват случая и да обявят публично кои са фирмите, извършили неправомерните проучвания, така че да се разсеят съмненията за корупционни практики.
GolaVoda
на 11.02.2019 в 18:02:24 #1От този антикорупционен фонд са уникални. какви са тия?? Че нали ако не се проучи участъка ще падат мостове, ще се срутват тунели и ще ще се свлича пътя!!! там е планина!! и това ще струва стотици милиони на държавата.. Малко ли плащаме за некачествено строителство. Толкаво ли сме богати, че да се прави нов Цанков камък дето ни излезе 1 милиард.... А намалението от 90 км в час по Тракия не са ли показателни какво става като не се направят нещата.. Едно лошо строителство оскъпява със стотици милиони. Това са най-вероятно недоволни конкуренти.. Които са хвърлили едно цена без подготовка. А като се окаже, че там има проблеми после вие ще доплащате. Нали знаете че по-европейските практики най-ниска цена печели!!!! А на най-ниска цена можеш ли построиш най-стабилния път????? и после плащайте яко плащайте мнооого