Автоинструктори от страната се събраха на протест в София на бул. „Цариградско шосе" след Горубляне.
Не повече от 20 коли паркираха в аварийната лента на платното за излизане от столицата.
Инструкторите искат отмяна на влезлите в сила през януари наредби 37 и 38 на Министерството на транспорта, които според тях ощетяват правомощията им.
Според инструкторите наредбите ограничават правомощията на преподавателите и заплашват с фалит 3000 школи за обучение на курсисти.
Според браншовата организация с промените в законодателството ще бъде наложен и монопол, който ще диктува цените в бранша.
Автоинструкторите са категорични, че промяната в нормативите е продиктувана от корпоративни интереси на големи фирми с цел да се елиминира конкуренцията.
Ако нововъведенията бъдат приети, те ще влязат в сила от 11 юли и ще блокират работата на всички, които работят в този бранш. Сред изискванията са въвеждане и на мултимедиа.
Припомняме, протести на автоинструктори започнаха в Пазарджик още в средата на месец март.
Протестните действия до момента се състоят в обсъждане на проблема от инструктори, събрали се на групички.
По-късно, както бе планирано, протестиращите се събраха пред храма "Св.Александър Невски", а тяхна контактна група влезе в парламента за разговор с транспортната комисия.
Основното оформило се становище в груповите дебати на протестиращите е, че наредбите са създадени, за да бъде окрупнен бизнесът с шофьорските курсове и провеждането на изпити.
По думите на председателя на Съюза на преподавателите от автомотоподготовка Йонко Иванов, чиито представители не участват в този протест, събралите се днес на „Цариградско шосе" представляват едва 30% от автоинструкторите в страната.
По-рано днес организаторът на протеста от Съюза за обучение в автомобилния транспорт Георги Илинов каза, че поне 500 коли ще влязат в София.
По думите му коли ще пристигнат от Варна, Бургас, Стара Загора и Хасково.
Преподавателите се заканиха, че могат и да блокират центъра на столицата. Ако тръгнат да гонят и разкарват из града, ще стане голям цирк, прогнозира Георги Илинов.
10 учебни коли от Хасково са се включили в протеста на автоинструкторите в София, съобщи преподавателят по авто-мото подготовка в града Валентин Пашов, цитиран от Haskovo.info.
Всичките 10 преподаватели са от областния град. Представителите на Димитровград, Свиленград и Харманли са отказали да се присъединят към колегите си.
chalamba
на 08.05.2008 в 22:50:33 #22Абе Гоце , какви аплодисменти, какви овации?
BG_Sofia
на 08.05.2008 в 15:16:39 #21Ами незнам защо се бунтуват "ИНСТРУКТОРИТЕ" или обучаващите.....???? Резултата от тяхната работа се вижда всеки ден от сводките на КАТ... Разбира се всеки си носи отговорността за карането, но когато прочета че младеж взел книжка преди месец се е убил или убил други на пътя, си задавам въпроса къде е и как спи неговия учител???? Който е преценил, че има качества да бъде самостоятелен водач.... Разбира се, вината не е само в инструктора, има и изпитващи от КАТ... и други, но това е крайния ефект, който всички берем от труда на "стачкуващите" Признавам, бегло съм запознат с изискванията на новия закон, но неможе да се прави компромис с живота на хората.... Курсовете сега се кратки и добри за тези кандидат водачи, които имат "вроден" манталитет към колите... е, не всички са такива и кратките курсове водят до трагични факти!!!... Ама базата била скъпа, изискванията също.... така е с всеки бизнес, а това е бизнес и работа за инструкторите.... парички!!! Като си се хванал да работиш нещо, трябва да го правиш отлично, а не ...добре....!!!! Ако трябва курса ще стане скъп и прескъп...., а живота евтин ли е? След като ще пазим живота на другите, както в Европа, то във всяка дейност нещата трябва да бъдат такива. Ако трябва да се иска нещо от управляващите, е да съдействат максимално за спазване на законите... а не на мой човек ще му помогнем а на друг не... Равни пред закона! .... Днес научих нещо фрапиращо.... В специализирано училище в София, където децата учат предмет свързан ремонт и управление на автомобил.... се провежда практика със инструктор и изпитващ от контролните органи за да се зачете изпита в учебмия материал и да завършат учениците 12 клас!??? Изпита е умение да шофираш.... Това хубаво, кой плаща на участниците .... незнам, но не са децата! Това пак хубаво....! Но доста от децата са над 18 години и вече от 4-5 месеца има книжки издадени от КАТ!и ходят на училище с колите на родителите си... Не учителя не признава шофьорската книжка! и иска да бъдат изпитани? Въпроси: Ако ученика бъде скъсан /презумция/? ще му бъде ли взета книжката и на какво основание след като е издържал изпита пред КАТ и има вече издаден протокол....??? Парите осигурени от "някъде" защо се дават на комисията и на какво основание???? Не се ли делят някъде тези средства - колко са незнам но не са 2-3 лева????? Децата няма да се оплачат! защото няма да завършат... ясно е като бял ден.... Е НА ТОЗИ ФОН КАКВО ИСКАТЕ ГОСПОДА ИНСТРУКТОРИ..... ВСИЧКИ ЛИ СТЕ ИЗРЯДНИ КЪМ ДЪРЖАВАТА И КЛИЕНТИТЕ СИ....! ИСТИНАТА Е ЧЕ ЛЕСНИ ПАРИ НЯМА И НЯМА ДА ИМА .... Лесното свършва, затова и врявата е голяма, жалко за хората които наистина работят както трябва в бранша и патят от тарикатлъка на масата.....
pepsi
на 08.05.2008 в 13:57:30 #20вместо да засилят контрола за изпитите, ако ще и на няклко нива да ги направят, те мултимедия измислят. Че те половината хлапета по цял ден са на игрите и би трябвало да са спецове по шофиране.
Nickie
на 08.05.2008 в 13:49:56 #19На мен ми е много интересно дали има някой, който се е научил да кара на тези курсове. На тях се учиш само да подкараш колата и това е. И после "рок енд рол, бейби".
Гоце
на 08.05.2008 в 13:27:51 #18До края на тоя мандат - пълна държавна собственост! През следващия - петилетен план с преходно червено знаме и разните му там значки...
Гоце
на 08.05.2008 в 13:24:32 #17Да се намали броя на школите до 2-3! Толкова са в Северна Корея! Да се закрият всички часни фирми! Собствеността - в ръцете на трудещите се!
Гоце
на 08.05.2008 в 13:21:39 #16Браво на наште! Мачкат чорбаджиите изедници!!! Национализация на всичко! Давай Серго! - ти си в нашите сърца... Смърт на фашизма свобода на народа. С БКП - напред! (нестихващи аплодисменти - преминаващи в овации)
Obaban
на 08.05.2008 в 13:09:17 #15Който се е ветрове ще жъне бури. Тъй де. Министерството вместо да внесе подробности в регламента за изискуеми умения от новите водачи - променя на изискванията към методите на обучение. Смяяяяях. Или се слагат ясни и строго прилагани критерии за умения даващи право на свидетелство за правоуправление на автомобил или се налива вода във воденицата на корупцията и монополизма. ПП Личното ми мнение е че няма значение как се е подготвял кандидата, важното е като се яви на изпита да знае правилника и да може да управлява автомобила. Всичко друго са глупости, които създават буюрокрация и високи цени.
inter
на 08.05.2008 в 12:58:16 #14Къде мога да си изкарам книжка за изтребител?
ostavime
на 08.05.2008 в 12:57:53 #13Частници да блокират центъра? Малоумници!!! Ако искат и 5000 хил лв. да ги направят. Нали са частници? Какво исат не ми е ясно!?! Това е като бакшишите. Ами и те защо блокираха. Искали 2 лв. на км. Ами 5 да си го направят бе. Да си реват на шефовете на фирмите. Какво искат. Нещастници.
sofeto
на 08.05.2008 в 12:12:08 #12"като не е изключено и блокиране на централни улици" - нека си блокитарт техните градове, тук трябва да спазват правилата! И още - споменават, че щели да фалират 3000 школи, значи общо са много повече. А цените им са еднакви! Тези наяждане нямат! Къде им е конкуренцията и тозиброй школи за индивидуални обучения ли са създадени?
venelin13
на 08.05.2008 в 11:48:40 #11Да им блокират мозъците дано!
ImperatorA
на 08.05.2008 в 11:46:19 #10Важното тук не са инструкторите, а поредната гавра с българският народ, стига сте плюли по хора търсещи правата си, уважавам такива хора. А простите българи започват да показват простащината си като някои по-долу. Вместо да ги подкрепим и да се борим срещу онези боклуци в парламента, ние пак се делим, типична българска черта.
ImperatorA
на 08.05.2008 в 11:44:52 #9Важното тук не са инструкторите, а поредната гавра с булгарският, стига с те плюли по хора търсещи правата си, уважавам такива хора. А простите булгари започват плюят като някои по-долу. Вместо да ги подкрепим и да се борим срещу онези боклуци в парламента, ние пак се делим, типична българска черта.
SeriousSam
на 08.05.2008 в 11:38:47 #8Таксата за университет е по-ниска дори.. А там все пак преподават и професори, на каруцари...
Begemot
на 08.05.2008 в 11:13:59 #7''Абсолютно сигурен съм че тези от Хасково нямат право на думата - там освен идиоти на пътя - друго инструкторите не са създали.'' Хюстън се конкурира с Палермо*. И там са ИЗРОДИ! *Палермо - Пазарджик
M6
на 08.05.2008 в 11:13:22 #6Mошенници, както и бакшишите. В САЩ пък се явяваш направо на изпит , плащаш си само шофьорската книжка - 24 $ , готино а? Ако обаче направиш нарушение, си плащаш като поп. Няма тоя мой човек, 10 лв кеш и т.н. Май и този бизнес в БГ скоро тотално ще е контролиран от Мафията.
Добри Божилов
на 08.05.2008 в 10:18:42 #5По-важно от регулирането на курсовете е регулирането и оправянето на самите изпити. Да премахнат рушветите там и изпитът да е по-дълъг и по-цялостен. Така който не може да кара, няма да мине изпита. Има хора, които могат да карат и без да са ходили на курс. Други и за цяла година няма да се научат. Просто направете качествен изпит. Честен, почтен и труден.
bemcho
на 08.05.2008 в 10:12:18 #4Ай да видим някоя катастрофка , дали схте направят
Bai Kaval
на 08.05.2008 в 09:57:58 #3Добре, сравнете цената с другите държави. За Англия знам, че е 200 паунда, което е 500 лв. в момента, и става за 2 седмици. Ако имате каде да отседнете там може да изкарате английска книжка (валидна и в БГ). В момента курсовете тук са 550 лева, още колко ще ги увеличават - скоро цената ще застигне тази за книжка за изтребител.