Трябва бързо да увеличим капацитета на железопътните и пътни връзки между България и Турция. Около това мнение се обединиха вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и министърът на транспорта и инфраструктурата на Турция Абдулкадир Уралоглу.

Целта е да пътуват хората по-лесно и по-бързо, но и за да се облекчи тежкотоварният трафик от Истанбул.

Товарите, пътуващи на север, ще могат да влизат в България по скоростен път още при Малко Търново, а тези по железен път - при Лесово.

Изграждаме още два гранични прехода с Турция

Изграждаме още два гранични прехода с Турция

Те ще ускорят движението и ще облекчат трафика на хора и стоки

На срещата стана ясно, че България предвижда да отдаде на концесия за строителство автомагистрала "Черно море" заедно с две продължения - четирилентов път на север от Варна до границата с Румъния и същия габарит на юг от Бургас до Малко Търново. НКЖИ от своя страна ще построи нова жп линия от Ямбол до Лесово, а Турската компания за жп инфраструктура ще изгради връзката от границата до Одрин.

Караджов и Уралоглу обсъдиха ускоряване на действията на двете страни по тези проекти по време на Глобалния форум за транспортна свързаност в Истанбул. Това е втората среща на двамата министри в рамките на десет дни, след като те разговаряха на 18 юни в София.

Вицепремиерът бе категоричен, че трябва бързо да започне изграждането на железопътния и пътния проект. Той представи проектите за изграждане на жп линията Ямбол - Елхово - Лесово - турска граница - Одрин и за автомагистрала "Черно море".

"Съседите трябва да се подкрепят. Когато имаш проблем, първата врата, на която почукваш, е вратата на съседа. В следващите години ще използваме все повече маршрута от юг на север през България", заяви на свой ред Уралоглу.

Обсъждаме с Турция изграждането на жп линия Ямбол - Одрин

Обсъждаме с Турция изграждането на жп линия Ямбол - Одрин

Целта е да се облекчи трафикът през един от най-натоварените гранични пунктове в Европа - Свиленград - Капъкуле