Пътят, където стана катастрофата с македонския автобус, е с Акт 15. Там е записано, че заданието е изпълнено така, както е проектирано. Това заяви пред БиТиВи инж. Георги Златев, бивш директор на дирекция "Поддръжка на пътища" в Агенция Пътна инфраструктура.

От 2000 г. са разработени новите норми за строителството на пътища у нас, скоростният път край Боснек е проектиран и изграден по тях. Тези нормативи са написани по образец на германските и руските стандарти. Германия е страна-еталон за строителството на пътища. Към днешна дата, съгласно новите нормативи, трябва да се направи обследване, но това са 20 хил. км, каза Златев.

В момента АПИ разполага с бюджет около 200 млн. лв. годишно за поддържане на пътищата. Допълни, че собственикът на пътя отговаря за неговото състояние, но без необходимия финансов ресурс, това няма как да бъде осъществено.

Директорът на "Автомагистрали": АПИ дължи на "Автомагистрали" близо 250 млн. лв

Директорът на "Автомагистрали": АПИ дължи на "Автомагистрали" близо 250 млн. лв

"Автомагистрали" не дължи пари на работници

Според него пътната маркировка е много скъпа за поддържане и за да отговаря на изискванията в цялата страна, трябва да се инвестират около 250 млн. лв.

В последните години има огромен прогрес в обема на възлаганите дейности по отношение на маркировката допълни той.

Осъдиха АПИ за 600 хиляди лева заради загиналата жена в тунел „Ечемишка“

Осъдиха АПИ за 600 хиляди лева заради загиналата жена в тунел „Ечемишка“

Случаят е от 2017 година