АПИ дължи на "Автомагистрали" близо 250 млн. лв., съобщи пред Нова телевизия директорът на дружеството Десислава Христова.

"Автомагистрали" не дължи пари на работници, категорична бе тя.

"Ние сме изпълнители на договори за текущ ремонт и поддръжка. И ние, и пътният бранш чакаме пари от Пътната агенция. Нашите работници са около 500 души. В момента успяваме да плащаме заплати, но това няма да продължи дълго", каза Христова.

Относно информацията, че заплатата й е увеличена тройно - от 3600 на 11 000 лв. тя обяви, че това е в съгласие със закон, приет по времето на ГЕРБ.

Новото ръководство на "Автомагистрали" ЕАД не е ползвало представителни разходи

Новото ръководство на "Автомагистрали" ЕАД не е ползвало представителни разходи

Възнаграждението на членовете на съвета на директорите се определя тримесечно

"Сякаш всичко е фокусирано върху мен. Моята заплата не зависи нито от принципала на г-жа Комитова, нито от решение на Борда на директорите. Възнаграждението ми зависи от закон, приет по време на управлението на ГЕРБ. Тези заплати се определят от правилника съобразно с това какви функции изпълняваш", каза Христова.

Тя припомни, че от 10 август нейните функции са променени. "Дотогава съм била член на Съвета на директорите. След това заедно с изпълнителния директор управляваме дружеството", поясни Христова и заяви категорично, че дружеството е на печалба.

"Не работим за чекмедже или за нещо друго. Работим публично", заяви тя.

Припомняме, служители от "Автомагистрали-Черно море" излязоха на протест в София през юли заради неизплатени суми за АМ "Тракия".

През септември те отново бяха на пътя, защото от държавата не са се издължили към тях.

Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само въпросните 1,3 милиарда. Останалите договори са дадени на прокуратурата.

На 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагстрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.