За първите десет месеца на годината загиналите при пътнотранспортни произшествия са 370 души — точно толкова, колкото са били и през същия период на 2024 г. Това отчитат от Института за пътна безопасност.
Подчертава се, че парадоксът е, че преди влизането в сила на най-мащабните промени в Закона за движение по пътищата (в началото на септември) загиналите са били с 14 души по-малко спрямо същия период на миналата година.
От ИПБ отчитат, че след въвеждането на контрола чрез средна скорост, обезопасяването на 36 участъка с концентрация на ПТП и приемането на 43 извънредни мерки само за два месеца (септември и октомври), броят на загиналите е нараснал с 15,2%.
"Заявената от правителството цел — намаляване на жертвите с 20% — не само няма да бъде изпълнена, но по всяка вероятност ще се наблюдава увеличение на жертвите на годишна база. Подобен ръст не се е случвал от 2021 г. насам", изтъква се в становището.
Отбелязва се, че в същото време от началото на годината са наложени глоби по Закона за движение по пътищата за над 200 милиона лева.
Над 1 милион нарушения са установени само за превишена скорост.
Според Института единственият реален ефект от предприетите мерки е повишаване на бюджетните приходи за сметка на 370 загинали български граждани.
"Народните представители, в синхрон с правителството, се надпреварват кой ще внесе по-"иновативни" (малоумни) промени в нормативната уредба, касаеща безопасността на движението по пътищата", подчертават от ИПБ.
Те напомнят на министър-председателя, че отговорността за управлението на риска от ПТП е лично негова.
Констатират се системни проблеми:
- Не се връчват електронните фишове за средна скорост (МВР има сериозни организационни проблеми с обработката на информацията).
- Координационният център работи като информационен.
- ДАБДП се превърнала в агенция за обществени поръчки.
- МВР се грижи за приходите в държавата.
- МТС все още е на концерта на Роби Уилямс.
- АПИ харчи милиарди левове в хаос, без визия и мисъл за безопасни пътища.
- Корупцията е властелинът, с когото всички се съобразяват.
USD
CHF
EUR
GBP
Ачката
на 03.11.2025 в 19:31:10 #4По измисляне на малоумни правила, имаме депутати достойни за медал на Олимпиада.
А защо не опитате да въведете някогашните изисквания за вземане на книжка? - скоростни отсечки и прочее подготовка...
По-строги наказания за млади шофьори и задължително каране с по-възрастен придружител за определен срок?
Останалите промени трябва да са в училище и даже в детските градини. Там някъде сегашната младеж се превръща в безотговорна, нищо не можеща БЕЗНАКАЗАНА пасмина, мислеща, че като можеш да въртиш геврека, нямаш грижи да караш с 200.
И това, което е написал Линке е добро!
Коментиращите в Нюза май сме с по-добри предложения от родните хрантутници в НС.
valeri-rangelov
на 03.11.2025 в 19:26:06 #3Амааа, аз пък си мислех че промените в ЗДвП ни опазиха от пияните и другираните шофьори. Да не излезе че е само за да ни вземат пари заради огромните заплати на силовите структури
shtimpo
на 03.11.2025 в 16:01:00 #2"Народните представители, в синхрон с правителството, се надпреварват кой ще внесе по-"иновативни" (малоумни) промени в нормативната уредба, касаеща безопасността на движението по пътищата", подчертават от ИПБ.“
Изненадани от туй, че от държавните органи и ЧЕП ЗА ЗЕЛЕ НЕ СТАВА разбира се - няма
Thomаs Linke
на 03.11.2025 в 12:38:22 #1Законови промени и облекчаване на режима за санкции по данни от видеорегистратори. Едно приложение за качване на видео и снимки и отнемане на книжка и кола за опасно шофиране. В рамките на няколко месеца ще даде много бърз ефект, но пък няма да има милиони за "усвояване " по въведените мерки. И понеже няма да има за усвояване, няма да се направи и ще продължат да имитират дейност.