Групата на "Възраждане" в Столичния общински съвет подкрепи предложението за повишаване на таксите за издаване на разрешителни за строеж, като определи мярката като "необходима, но закъсняла". Общинският съветник Деян Николов заяви, че дори предвиденото увеличение е крайно недостатъчно и призова за още по-радикални стъпки чрез законодателни промени.

"Предвиденото увеличение е най-малкото, което може да се направи според закона. Ние сме внесли и законодателна инициатива, която да позволи таксите да достигнат нивата от Балканите, а не само от Западна Европа", посочи Николов.

По думите му, целта е да се ограничи презастрояването и да се защити общественият интерес.

Втората тема, засегната от Николов, беше планираната реформа на платените зони за паркиране в София. Общинският съветник разкритикува проекта, като определи разширяването на зелената зона като "необосновано" и "вредно".

"Зоните се разширяват до абсурд - като например улица Тодор Каблешков, която се намира на 800 метра от Околовръстното. Това е прелюдия към идея, в която целият град става платено паркиране. Така не решаваме проблемите, а ги изместваме", подчерта Николов.

Той изрази опасения, че липсата на изградени паркинги, особено в райони като Студентски град, превръща зелената зона в чисто репресивна мярка. "Искаме студент, който пътува от друг град, да тегли куфара си от Централна гара до Г.М. Димитров и да търси автобус до общежитието си. Това е недопустимо", посочи общинският съветник.

Според Николов, Столична община трябва първо да инвестира в многоетажни и сглобяеми паркинги, преди да разширява платените зони.

Той също така настоя за справедливо прилагане на новите мерки, включително спрямо държавните институции и министерствата, които заемат десетки служебни паркоместа в центъра на столицата:

"Гражданите ще бъдат санкционирани, но дали някой ще се осмели да отреже достъпа до служебни абонаменти на министерствата? Държавата също трябва да даде пример и да слезе от автомобилите си", допълни съветникът.

"Спаси София" предлага план за паркиране в столицата, за да не продължи "кочината"

"Спаси София" предлага план за паркиране в столицата, за да не продължи "кочината"

Съветниците на Борис Бонев искат червена зона в центъра, уикенд зони край Банкя и Панчарево и ограничаване на служебните абонаменти за паркоместа

Николов определи сегашното състояние на градския транспорт като далеч от европейските стандарти. "Не е проблем да стимулираме ползването на градския транспорт. Проблемът е, че той е бавен, разпокъсан и неудобен. Ако искаме промяна - започваме от там", категоричен бе той.

Представителят на "Възраждане" завърши с упрек към Столична община, че вместо да решава проблемите, използва зоните за паркиране като средство за пълнене на бюджета.

"Говорят за 60-70 милиона лева приходи, които щели да инвестират в паркинги. А досега, при 700 милиона капиталова програма, не изградиха нищо", заяви още Деян Николов.