1,60 лв става цената на билетчето за градски транспорт от 1 юни. Това обяви Симеон Арнаудов, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност.
Престои предложението на Центъра за градска мобилност да бъде гласувано от Столичния общински съвет.
Запазват се цените на абонаментните карти, но цената на талона с 10 билета също се вдига - вече ще се плащат 12 лв. вместо досегашните 8 лв.
Акцентът на предлаганите промени е насърчаването на използването на по-дългосрочни превозни документи за обществен транспорт.
Предлагат също така въвеждането на три нови карти. Първата от тях е месечна карта за метро и една линия наземен транспорт на стойност 43 лева. Тя се казва „Метро +”. Картата предвижда възможност за пътуване в системата на метрото плюс една линия от наземния обществен транспорт.
Другата нова карта, която предлагат, е тридневна за всички линии на цена 10 лева. Тя щяла да даде възможност хората, на които им се налага да пътуват в определени дни с целия градски транспорт, да се възползват от нея.
Третата карта е съвсем нова – карта „София”. Тя е на цена от 20 лева и е насочена към туристите и гостите на града. Те ще имат възможност да реализират неограничен брой пътувания в рамките на три дни, както и да посетят културно-исторически и търговски обекти с отстъпка. В инициативата до момента са се включили различни културни институции като Национален археологически институт с музей при БАН, Софийска градска художествена галерия, Националният военноисторически музей и други.
Симеон Арнаудов заяви, че общата сума за финансиране на транспорта в столицата за 2016 г. е 283 милиона лева, а изминаването на 58 596 000 км е поставената задача, която трябва да бъде изпълнена за годината.
„Съществуващото разпределение на пътуванията в столицата показва относителен дял от 15% използване на единични билети, 23% за абонаментни карти по редовната тарифа и 62 % преференциална карта, които дават една значителна отстъпка за пътуващите“, обясни той.
Арнаудов обясни още, че стойността на едно пътуване с месечна карта за наземен транспорт излиза 0,44 лв., а за метро - 0,45 лева.
„Насърчаваме използването на по-дългосрочни документи. Искаме да подчертаем, че предлагаме цените на всички абонаментни карти да запазят своята стойност“, заяви той.
Според Арнаудов за качеството на услугата на градския транспорт в столицата се инвестира много - 300 милиона лева за нови автомобили. Предстои да бъдат дадени още 160 милиона лева за разширението на метрото.
„За да се постигне качество, знаете, че трябва да се плати цена. Няма начин”, подчерта изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност.
Той каза още, че се очаква местата за паркиране да бъдат увеличени със 700 - ще бъдат изградени паркинги на метростанциите Централна гара, „Васил Левски” и при бул. „Сливница” в столичния квартал „Люлин”. Ще бъде направен и нов паркинг, но засега все още не е определен терен.
Арнаудов увери, че са взети всички необходими мерки за обезпечаване сигурността в градския транспорт.
Dino
на 25.03.2016 в 21:51:23 #5Тъпите галоши от министерството на транспорта са вземат са грймнат!! Пазарна политика не се прави така! Ако искат да имат достатъчна постъпления в касичката на оскорубения си бюджет е като цените та билета да е 0,40лв.,карта месец-20лв/линия месец. Оборот не се прави от високи цени,а от ниски и покупателни.Това е правилната насока на пазарната икономика,ама наш алчен Баю Ганьо не ще и да го разбере това!!!
rosenbosen
на 25.03.2016 в 18:55:18 #4Защо лъжат като цигани тези нагли чиновници!!! Картата за един месец за метрото струва 35 лв., средно месеците са с 22 работни дни, което прави 35/44=0,795 лв., т.е. едно пътуване излиза 80 ст., как ги изчислиха тези 45 ст. никой от тези профани не може да каже!!!
lena-srebreva
на 25.03.2016 в 17:05:26 #3До Петролната криза 1973 год. цена за градски транспорт - 4 стотинки. След 1973 г. цена на билет за трамвай - 4 стотинки, цена на билет за автобус, тролейбус - 6 стотинки. От началото на 1980-те до1989 г. цена за градски автобус, тролейбус или трамвай - 6 ст. За 16 години - 2 стотинки увеличение на цената За 27 години /от 1989 г. до 2016 г./ увеличение на цената на градския транспорт с 27 ПЪТИ. Пусто женско любопитство, ама някой може ли да ми обясни ЗАЩО?
antonia-dimitrova
на 25.03.2016 в 16:11:59 #2Ок е да вдигнат цената, но само ако започнат безпрекословно да глобяват всички пътници, хванати без билет!! А не само редовните пътници да си плащат като попове, а разни нечистноплътни клошари и представители на малцинствата да си пътуват за наша сметка!
Vse_taia
на 25.03.2016 в 14:16:56 #1Помня, че като вдигнаха цената билетите до 1 лв., беше заради цените на горивата. Сега горивата струват 1/4 от това, което бяха, когато бяха използвани като основание за вдигането на цената. Ще вдигат билета с 60% и очакват да намалеят гратисчиите?! Орките си пътуват без пари и им е все тая, а за пореден път редовните пътници го отнасят. Разпокъсаха транспорта така, че човек да трябва да се прекачва по 3-4-5 пъти и после вой, че много коли в София. Ама не е виновен тоя, дето яде баницата... Докато има зъби в устата ще яде, но да видим, колко ще продължи и това, защото вече идва в повече!