Промяна в цените на някои от билетите и абонаментните карти в градския транспорт в столицата предлага временно изпълняващият длъжността кмет на Столичната община Минко Герджиков.
Проектът за изменение на наредбата за превоз на пътници в Столичната община е публикуван в страницата на Столичния общински съвет, съобщи money.bg.
Предложението на Герджиков е да се запази основната цена на билета за градския транспорт, продаван от павилиони и билетните автомати в тролейбусите и трамваите, а с 10 стотинки да поскъпне билетът, продаван от водачите на превозните средства - цената му да бъде 1.10 лв, като бeше миналата година.
С 20 ст. до 1.60 лв. да се увеличи цената на комбинирания билет за метро и наземен транспорт, предлага още Герджиков.
Предлага се с 25 ст. да се повиши цената на талоните за пет пътувания, като цената ще е 4,50 лв., с 50 ст. да се повиши цената на талона за десет пътувания, като той ще струва 8.00 лв.
Герджиков предлага още да се запазят цените на абонаментните карти за граждани, глобата за нередовен пътник, както и да се въведат нови видове абонаментни карти - за половин година и за една година, които ще струват съответно 255 и 500 лв.
За цените на абонаментните карти на пенсионерите над 68 години се предлага повишение от 2 до 10 лв. в зависимост от вида на картата.
С 2 до 4 лв. да се повишат и различните видове карти за студенти и ученици, предлага Столичната община. Запазва се цената само на половингодишните карти.
Повишение да има при картите за докторанти, като в зависимост от вида на картата то ще е от 2 до 14 лв.
Без промяна ще останат цените на картите за децата, лишени от родителски грижи, настанени в домовете на Столичната община, картите за спасителите от Планинската спасителна слуба, на ветераните от войните, военноивалидите и военнопострадалите.
Предлага се при картите за пътуване на хора с увреждания без придружител да се въведе диференциране по процента на намалена работоспособност - хората с намалена работоспособност от 50 до 70 процента да плащат по 15 лв. за карта за всички линии, от 71 до 90%- по 10 лв., а над 90.5% - по 8 лв..
Мотивите за предложението на Герджиков са, че влиянието на финансовата и икономическа криза се е отразило и на постъпленията и собствените приходи на Столичната община, с част от които се компенсират преференциалните пътувания в градския транспорт.
Има и предложение за промяна на начина за издаване на преференциалните ученически карти за градския транспорт. При купуването им да се признава освен бележникът и личната карта на ученика, като документ, доказващ правото му на ползване на тази преференция.
Припомняме, че в началото на месеца с решение на Административния съд бяха отменение цените на билетите въведени от средата на миналата година. Това значи, че ако решениете не бъде обжалвано трябва да бъде върната старата цена от 0.70 лв.
Nevermind
на 17.11.2009 в 18:47:29 #12Тия да измислят по-адекватен начин за таксуване....Какво е това за една спирка 1 лв., за 12 спирки пак 1лв...
Това никъде го няма... А колкото повече увеличават билета, толкова повече гратисчии ще има...
parcuc
на 17.11.2009 в 17:47:36 #11Какво искате бе нещастници нали последното увеличение нещо го бяха обявили за незаконно![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/mad.gif?_=1446728989)
bubulina_78
на 17.11.2009 в 16:37:25 #10@Deader | 17.11.2009 16:28 Тииии..... да не в'ртиш 'гевреку' у СКГТету бре......
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/grinning-smiley-021.gif?_=1446728989)
Deader
на 17.11.2009 в 16:28:13 #9Пикалник, всигат малко цените на преференциалните карти, дето не са ги мърдали от памтивека. Студентите няма да плащат 17 за всички линии, а 20 да речем. От шофЕра трябва да са дори по-скъпи. Не виждам къде е драмата. Ама нали трябва да заработиш нещо все пак - пишеш, ли пишеш
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
VioletRay
на 17.11.2009 в 16:24:29 #8Аз едно знам в Гърция билета е 0.50 евро, а в Германия 1.20 евро, но важи 90 мин за всички превозни средства, вкл и влак в рамките на града. Тук ако сумираме такова разстояние излиза поне 3лв. Но основната разлика, че и в двете държави градски транспорт е безупречно чист! Тук обаче не стига, че съда обяви за незакконно вдигане на предишната цена на билета и вместо да глоби Борисов като тогавашен кмет със солидна глоба заради ощетените софиянци, си позволява Герджиков да предлага по-висок билет. Този нещо май се самозабрави. Само да му припомня за ГЕРБ гласуваха 14% от Софиянци! Аз този път не ги подкрепих и не гласувах, защото не ми харесва политиката им! Да си правят сметка!![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/mad.gif?_=1446728989)
Deader
на 17.11.2009 в 16:02:50 #7Абе бастуни, някой от вас направили си труда да прочете какво пише в "статията" или четете само заглавието?
JDFU
на 17.11.2009 в 16:00:30 #6Колкото по-скъпи стават билетчетата, толкова повече печеля от неползването на подигравката наречена "градски транспорт"![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_cool.gif?_=1446728989)
boris
на 17.11.2009 в 15:56:36 #5ГЕРБ = БСП 2!
bubulina_78
на 17.11.2009 в 15:39:36 #4А пропо, преди изборите когато избирахме Кадън Фъндък, тогази да я беха пуснали....пфуууууууу
bubulina_78
на 17.11.2009 в 15:38:23 #3А бе вия луди ли сте бе.....я че си карам колата, и толкоз.....
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/mad.gif?_=1446728989)
sofeto
на 17.11.2009 в 15:37:07 #2абе 10 лв билета и готово... в градския транспорт час по-скоро трябва да се появят прокурори и всякакви други органи за проверка като ревизори и др
дядо ви
на 17.11.2009 в 15:21:00 #1Евтин и удобен градски транспорт означава по-малко коли в София. Защо ли не се очудвам, че се прави точно обратното.