Единствената жалба срещу плана на Столична община за преустройство на кръстовището при Семинарията и линията на трамвай 18 идва от сдружение за подкрепа на релсовия обществен транспорт.

Това подчерта главният архитект на София Петър Диков след днешното заседание на Столичния общински съвет. Във връзка с подготвения днес протест, Диков коментира, че „не е разбрал кой точно ще протестира".

„Има сдружение за подкрепа на релсовия транспорт, което протестира срещу трамвая, което за мен е малко необяснима позиция. Тяхното обяснение е, че искат да има влак, който да върви по бившата околовръстна железопътна линия", посочи той и призна, че не може представи „как трамваят ще пречи и ще се отсекат дървета, а влакът ще допринесе за спокойна среда, в която птичките да снасят яйца и да мътят малки птиченца."

По думите на главния архитект, съвместно с кмета на район Изгрев, в сряда ще бъде проведена среща с хората, за да им се обясни какво всъщност планира Столична община и какви ще бъдат евентуалните ползи и вреди за квартала, в който живеят. „Би следвало да стигнем до взаимно, разумно и приемливо решение", пожела си той.

„Моята позиция винаги е била, че насила на човек можеш да му вземеш, но не можеш да му дадеш. Дърветата са толкова, колкото е в справката на „зелени системи" (бел.ред - 91), всичко останало е спекулация", категоричен бе Диков.

Той подчерта, че просеката, в която минава трамваят, е направена преди 40 години за топлофикационен колектор, който снабдява целия Лозенец с отопление и топла вода. „Фактът, че тази просека не е била поддържана от „Топлофикация" 20 години и е обрасла с храсти е тяхна вина", категоричен бе главният архитект на столицата.

„Не е ли странно, че нито един от живеещите не е пуснал жалба по плана? Срещу него единствената жалба е от въпросното сдружените", посочи още веднъж арх. Диков.

Той обясни, че няма да отговаря нищо на протестиращите, а ще им обясни какви са целите на проекта. „Нека те преценят дали ние сме убедителни, че защитаваме публичния интерес или някой друг го защитава с искането да няма трамвай", призова той.

По думите му всички изчисления показват, че шумът ще се намали драстично в сравнение със сегашното положение на кръстовището и хората, които живеят там са го разбрали.

„Ако вие смятате, че това сдружение са хората, които представляват гражданите в този регион, нека те го докажат. За мен техните твърдения са несъстоятелни от комуникационно, технологично и общоградско значение", завърши Петър Диков.