Кметове се карат за асфалт.

Кметовете на селата в Община Раковски се надпреварват кой да вземе и да използва тоновете асфалт, останали от ремонта на автомагистрала "Тракия".

Началниците на местните управи искат да използват настилката, за да асфалтират разбитите улици в малките населени места.

Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние

Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние

Около 100 млн. лв. годишно отивали за запълване на дупки

На депото край село Белозем, Община Раковски, област Пловдив, са стоварени десетки хиляди тонове асфалт, съобщи Нова.

По информация на БНТ още преди да започне ремонтът и преасфалтирането на северното платно на аутобана край Пловдив, строителните фирми питали кметовете дали може да складират стария асфалт на тяхна територия. Няколко села се съгласили, но в замяна поискали да го ползват за запълване на дупки.

Кметът на село Белозем Иван Тачев: "Така или иначе щеше да бъде извозван някъде и това е повече разход за изпълнителите и повече бавене за самото изпълнение. Дори се радвам на това, че помагам по този начин на държавата да бъде по-бързо осъществен този ремонт." По думите на Тачев в село Белозем има 68 километра улична общинска пътна мрежа, от която 80% е в лошо състояние.

За дупките и глупаците

За дупките и глупаците

Два проблема имаше България - дупките и глупаците. Вече има и трети - дупките са прекалено много по магистралите, глупаците - на ръководни постове. Като изпролети, дупките лесно ще ги запълним

"Винаги е имало разбирателство между кметовете. Тази година ще има поне две улици с нов асфалт. Имаме бюджет от около 100 000 лева за нови улици. Засега това можем, това правим, което също е нещо", допълни Тачев.

Според местните жители на селото заради лошото състояние на пътищата се налага всяка година те да ремонтират колите си.

Темата коментира шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов. По думите му кметовете, които искат да получат от асфалта, трябва да изпратят чрез общината си искане до Областното пътно управление в Пловдив.

"Когато искането е до 10 000 лева, което е горе-долу около 800 тона асфалт, решението се взима от АПИ. Когато е над 10 000 лева, минава през Министерството на финансите. След като се получи разрешение, кметът на съответното село със собствени средства трябва да си вземе материала", поясни Атанасов.

Въпросът стигна и до кмета на Раковски Павел Гуджеров. Според него по-голямото количество от асфалта ще бъде за селата Белозем и Чалъкови. "Община Раковски има едно от първите в България създадени общински предприятия, които имат съответните категории за строителство на улици. Ние ще го направим с наши сили, тоест няма да ангажираме външен ресурс", заяви Гуджеров.

Междувременно ремонтът на АМ "Тракия" е към своя край. Асфалт за останалите села обаче няма да остане. В Белозем и Чалъкови запълването на дупките ще започне до дни.

За "цъфналите" пролетни дупки по софийските улици

За "цъфналите" пролетни дупки по софийските улици

В района на Бизнес парк София и близо до парк "Камбаните"