Екип на Европейски център за транспортни политики (ЕЦТП) извърши проверка на състоянието на новоположената пътна маркировка на Северната скоростна тангента, положена през октомври 2023 г.
Светлоотразителността на маркировката бе проверена с рефлектометър. Методът на изследване е чрез контролни проби със сертифициран уред на всеки километър. Измерени са и четирите линии (крайна от към разделителна ивица, осова линия - 2 бр. и крайна към лента за принудително спиране), за да се провери текущото състояние на маркировката, съобщават от ЕЦТП.
Изследването е извършено както в посока от с. Мрамор към бул. "Ботевградско шосе", така и от бул. "Ботевградско шосе" към с. Мрамор. Направените измервания показват, че в над 70% от изследваните участъци пътната маркировка не покрива минималните изисквания, заложени в Наредба №2 на МРРБ от 2001 г. за сигнализирането на пътищата с пътна маркировка. Съгласно заложените норми в Наредба 2 към настоящия момент съществува изискване за това според чл. 7, ал. 8 и 9 във връзка с ал. 4 от същия член минималните изисквания за дневната видимост на пътната маркировка, изразена чрез коефициента на яркост Qd в края на експлоатационния период съгласно БДС EN 1436 да съответстват на клас Q3 или Qd>130 mcd• m-2 •lx-1.
По отношение на нощната видимост на пътната маркировка, изразена чрез коефициента на яркост при обратно отражение при суха настилка, Rl трябва да съответства по БДС EN 1436 на R3 или Rl>150 mcd• m-2 •lx-1.
Взетите контролни проби установили, че дневната видимост, изразена чрез коефициента Qd не покрива минималните изисквания. Това заключение се прави и като се взима предвид известното текущо замърсяване в зимния период. При измерването се установява, че пътната маркировка е под допустимите норми дори за края на експлоатационния период или с около 25% под минималните изисквания.
По отношение на коефициента за нощна видимост ситуацията е изключително притеснителна. При извършените измервания се установи липсата на светлоотразителни перли, като същите са повредени или напълно липсват. Този дефект се получава, когато се сложи по-малко количество боя и тогава перлите не потъват достатъчно. За да не се отлепят по време на експлоатацията, перлите трябва средно да са потънали около 60%. Измерените стойности показват, че маркировката не покрива изискванията за нощна светлоотразителност, като същата е под минималните допустими стойности с около 50%.
За целите на тази проверка са взети коефициентите в края на експлоатационния период, което не е особено коректно, предвид това, че пътната маркировка е полагана през октомври 2023 година. ОТ ЕЦТП подчертават, че тази маркировка е особено некачествена и е извън всякакви норми. Заключението от проверката на ЕЦТП е, че положената пътна маркировка е извън експлоатационна годност едва три месеца след полагането й и реално не покрива изискванията на Наредба №2.
Организацията призовава АПИ да възложи гаранционно възстановяване на маркировката на Северната скоростна тангента.
projekt
на 16.02.2024 в 14:56:31 #1Ужас Гордостта на ГЕРБ и Бойко. работа, работа,...... Ама май е повече кражби, кражби.... Но според мен е виновен путин Той е пратил руски агенти да съботират европейските пътища на Бойко