Огромният кратер, зейнал на бул. "Цариградско шосе", няма да забави изграждането на третия лъч на метрото в София. Въпреки това локалното платно ще остане временно затворено. Това съобщиха от "Метрополитен" в ефира на bTV.
Диаметърът на дупката, появила се на 26 април, вече е 10 метра. В района се изгражда тунел на метрото. Според Столична община причината за пропадането е наличието на слаби насипни почви и намаленото налягане в забойната камера на тунелопробивната машина.
Предприети са мерки за укрепването на свлачищните процеси. Първоначално е имало опасност за сградите, намиращи се наблизо. Но ситуацията е овладяна.
Колко е "пораснала" дупката в локалното на "Цариградско шосе", можете да видите тук:
Директорът на "Метрополитен" ЕАД Николай Найденов заяви, че на 26 и 27 април специалисти от СО са сложили съответните мерни единици и към настоящия момент няма никакви отклонения. По думите му процесът се следи от месеци, а софиянци могат да бъдат спокойни, че нещата се развиват в технологичен ред и няма опасност за сградите и за тях.
Найденов подчерта, че това не се случва за първи път при изграждането на метрото. "Предприети са всички мероприятия и е създадена нова организация на движението с цел пълен анализ на ситуацията, така че да бъдат ограничени щетите и да има пълни гаранции за живущите около обекта. Почвата е укрепена, продължило е инжектирането, този участък е подминат и се надяваме по продължението на локалното платно да не срещнем същите условия", поясни той.
Инж. Светослав Статев отбеляза, че на мястото са извършени предварителни сондажи. Според него причината за пропадането е голяма загуба на налягане.
По думите му когато е изграждан булевардът, са изпълнени много дълбоки насипни работи, съставени от чакъл и баластра. Той посочи, че при създаването на налягане в този тип почви, се получава загуба на налягане в главата на машината, което предизвиква навлизане на подпочвени частици вътре в машината и отваряне на кухини около самата машина, което предизвика и слягането на почвата над машината.
Въпросната пяна създава налягането в самата машина и понеже се е отворила кухина, е избила тази пяна на повърхността, допълни Статев. Той подчерта, че са взети мерки подобна ситуация да не се създава отново.
emil-vankov
на 28.04.2025 в 11:00:04 #1Заради смяната на ръководството в Метрополитен ремонтът ще бъде двойно по- скъп. Сутринта имаше интервщ по нова тв. Просто всички са за изриване....