Да се сложи край на остарелия модел на таксуване в градския транспорт в столичния град. За това настояват от "Спаси София". Председателят на организацията и общински съветник Борис Бонев даде специален брифинг по темата в Столична община във вторник.

Младите хора до 26-годишна възраст да ползват преференциални условия и да се въведе почасов билет. Това са акцентите във визията на неправителствената организация.

"В изграждането на новата билетна система бяха инвестирани над 100 милиона лева, има инсталиран хардуер, но няма адекватна тарифна политика - това е, което да накара хората да използват градския транспорт вместо личните си автомобили", коментира Бонев.

Само за 3 години пътниците в градския транспорт са намалели с близо 10% въпреки отварянето на третата линия на метрото, а същевременно броят на личните автомобили нараства двойно в рамките на последното десетилетие, изтъкват от "Спаси София".

Акцентът в предложенията - въвеждане на билет за време. Той, предлагат от организацията, следва да важи за периодите от 40 и от 90 минути.

"Базираме се на данни. Статистиката показва, че 85% от хората, които пътуват с градския транспорт, успяват да завършат своето пътуване в рамките на 40 минути. Второто предложение също е въз основа на статистиката - в рамките на 90 минути човек може да достигне буквално от всяка до всяка точка в София", добави Борис Бонев.

Крайната цел е хората да изберат градския транспорт, вместо да използват личните си автомобили. Данните обаче към момента са смущаващи - едва 41 000 души са закупили годишна абонаментна карта през 2020 г., което е едва 2% от населението.

Вторият основен акцент в предложенията на "Спаси София" е въвеждането на преференциална карта за младежи до 26 години, независимо дали са студенти, ученици или не учат.

"Искаме младите хора, които са в началото на своята кариера, които са учащи, които нямат все още такава финансова възможност, да пътуват евтино и ефективно с градския транспорт. И да си създадат навик да пътуват с него, а не когато станат на 18 веднага да изкарат шофьорска книжка и в масовия случай да купят стар и замърсяващ автомобил", коментира председателят на "Спаси София".

От организацията предлагат още няколко мерки - възможност за разсрочено плащане на абонаментните карти, включване в тях и на нощен транспорт, либерализиране на режима за пенсионери и хора с увреждания.

Въвеждат времеви билет за градския транспорт в София

Въвеждат времеви билет за градския транспорт в София

Новите тарифи влизат в сила от януари 2022 г.

"Идеята не е да пълним касичката на Центъра за градска мобилност, а да накараме все повече хора да използват градския транспорт", обобщи Бонев.

Припомняме, че вчера от СО анонсираха нова ценова политика, която предвижда времеви билет за 30 минути на цена от 1.60 лв., с който може да се сменят превозни средства от един и същи тип, както и едночасов билет на стойност 2,20 лв.