Не е частен имот обръщалото на трамвай №6 в София. Твърдението е абсурдно, според главният архитект на район "Триадица" Иван Шишков.

"Веднага мога да успокоя всички, че този терен не е частна собственост, никога не е бил, а това, че при създаването на кадастралната карта е отразено запис "частна собственост", без да е отразена никаква собственост като нотариален акт, не го прави частна собственост", коментира пред БТВ Шишков.

След създаването на кадастралната карта през 2016 г. районната администрация работи сериозно по създаването на актове за общинска собственост за всички терени, които са такава общинска собственост. "Този терен е с отделен планоснимачен номер поради простата причина, че той е обграден от трамвайното ухо и бул. "Арсеналски", така че той, по силата на правилата при създаването на кадастралната карта, то е съвсем логично да бъде с отделен идентификатор".

Спаси София: Обръщалото на трамвай №6 в София е частен имот

Спаси София: Обръщалото на трамвай №6 в София е частен имот

Два дни след ултимативния срок за връщане на мотрисите, движението още е спряло

"Нито имаме създаване на допълнителен имот, нито имаме създаване на някаква частна собственост, нито имаме каквато и да е продажба", уверява главният архитект.

Той посочва, че тече процедура по актуването на този и всички имоти, които следва да имат актове за общинска собственост. "Този имот е част от един стар имот 15, който е бил общинската собственост в рамките на целия парк. При създаването на кадастралната карта от този имот 15 са образувани много имоти, вкл. и този", коментира Шишков.

"Направихме проверка, вкл. в Агенция по кадастъра, за да разберем дали някой е предизвикал каквато и да е инициатива по вписване, по каквото и да било, което може да предизвика съмнение за някаква далавера или опит за измама за придобиване на този имот - нямаме никаква индикация в тази посока", допълни той.

Днес трябва да има решение на експертният съвет какво ще е бъдещето на отсечката от маршрута на трамвая, спряна заради ремонта на тунела при НДК преди две години.

Ремонтират трамвайна линия 6 на 4 и 5 март

Ремонтират трамвайна линия 6 на 4 и 5 март

Извършват основен ремонт на релсите и профилактика на кабелната мрежа

Шишков обясни, че проблемът с трамвай №6 е възникнал заради решението за движението през Петте кьошета. Там трябва да се реши основния проблем на връзката на трамвай №7 към бул. "Христо Ботев" и създаденият впоследствие проблем за живеещите на бул. "Скобелев", където мотрисите минават съвсем близо до сградите.

Архитектът посочи, че с изграждането на третия лъч на метрото транспортната схема на София ще претърпи промени. Махането на трамвай №6 в този район не означава, че ще бъде махнат транспортът, а обратното. Предвижда се пускането на тролей, който вкл. ще обвърже и кв. "Манастирски ливади", посочи той.