Справка в кадастъра на София показва, че колелото на трамвай №6 в Лозенец е частен имот. За това алармира гражданската организация "Спаси София" в писмо до медиите.

"Когато установихме, че апетитният имот, намиращ се в Южния парк и с големина над 2 декара, се е озовал в частни ръце, поискахме със заявление за достъп до обществена информация отговор от общината, кой и кога е позволил това да се случи. Вместо конкретика, получихме отговор, в който ни се заяви, че не били разбрали за кой имот питаме". Това пише Борис Бонев от "Спаси София".

Според него "увъртането от страна на общината създава сериозни съмнения за истинските мотиви зад явното желание на местната власт да ликвидира завинаги трамвая до Лозенец".

От "Спаси София" припомнят, че трасето от Петте кьошета до кв. Лозенец е годно за експлоатация. Движението на трамваи може да бъде възстановено, каквото беше и обещанието на кмета, Йорданка Фандъкова още преди две години и половина.

Два дни след изтичане на крайния срок, даден от жителите на столичния кв. "Лозенец" на общината за връщане на движението на трамвай №6, движението на мотрисите не е възстановено. Това стана ясно от писмо на "Спаси София" до медиите.

Ремонтират трамвайна линия 6 на 4 и 5 март

Ремонтират трамвайна линия 6 на 4 и 5 март

Извършват основен ремонт на релсите и профилактика на кабелната мрежа

На 6-ти март, по време на дискусия, инициирана от кмета на Лозенец Любомир Дреков, жители на квартала се обявиха категорично против намерението за премахване на трамвайното трасе. Те се опасяват, че имотните апетити няма да подминат бул. "Арсеналски" и Южния парк. Тогава жителите поставиха ултиматум към общината трамваят да бъде възстановен най-късно до 10-ти април, в противен случай ще има ефективни протестни действия.

Като особено притеснителна вижда ситуацията и Гергин Борисов от организацията. "Вече бяхме свидетели на десетки случаи, при които беше позволено строителство в зелени площи. Всички помним и казуса Софияленд. Вече нямаме съмнение, че явно някой много си е харесал колелото на шестицата. Представете си какъв многоетажен блок с ексклузивна гледка към Южния парк би могъл да се построи", допълни Гергин Борисов от организацията.

Още през 2015 г. започнаха опитите за премахване на трамвай №6. Тогава бяха събрани над 4300 подписа, имаше и протест в защита на трамвая.

"Призоваваме кмета (Йорданка Фандъкова - б.р.) и нейната администрация да преосмислят антитрамвайната си политика и да спрат систематичното унищожение на един от символите на София със 117 годишна история", пишат от "Спаси София" и припомнят тенденцията за екологичен транспорт в столицата.