Готвеното увеличение в цената на градския билет в София скара членовете на ресорната транспортна комисия в общината. Оказа се, че за предложението за увеличение на цената на Центъра за градска мобилност общинарите са научили от медиите.
Припомняме в петък от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) на изпреварваща пресконференция обявиха разчетите за тарифните си планове, предвиждащи увеличение в цената на билета, запазване цените на абонаментните карти и двойно увеличение на глобите за гратисчиите.
Калоян Паргов, зам.-председател на комисията посочи, че по този начин се „пълнят” дупките в бюджета за транспорт и визира разплащането на взетия от ЦГМ заем миналата година в размер на 80 млн. лв. Паргов влезе в диалог с председателя на комисията Екатерина Йорданова и възрази срещу начина, по който се обявяват намеренията на това транспортно дружество.
Той припомни, че като зам.-председател е настоявал докладът за финансовата рамка на дружество да бъде внесен в комисия и едва след това да се обсъжда поскъпването на билетите.
Калоян Паргов поясни още, че предложението му е било да бъде взет заем за въвеждането на единна „тикет” система, която ще позволи гъвкаво таксуване на пътниците. По думите му вместо да се справи със задълженията си ЦГМ прави най-лесното – увеличава цената на билета.
Паргов бе категоричен, че има „гратисчии”, които спестяват около 800 лв. на година – особено, когато става въпрос за линии, които не са в централната градска част.
„Истината е, че гратисчиите са поне 30-40% от пътуващите. Една „тикет” система си решаваше проблема с гратиса, а не да ходят пазванти и да се бият с гражданите за 20 лв., ами да направим така, че гражданите да свикнат да минават през определена система – гратисът да стане немислим”, заяви зам.-председателят Паргов.
„Това е наглост, не стига, че повече от месец не получавам отговор на питането си за икономическата рамка, ами в сряда за гарнитура ми се изтипосват и започват да гледат предложения, които изобщо не са циркулирали в СОС. ЦГМ се оказа един параван на невъзможността на управляващите да се справят с транспортните проблеми”, заяви той. Той посочи, че притеснението му е от гласуване на бързо на така предложеното увеличение в цената на билета.
Симеон Славчев, член на транспортната комисия, също възрази срещу начина, по който ЦГМ представи разчетите си. „Какво излиза, че ЦГМ нещо си анализира и си решава”, заяви той. По думите му в петък телефоните им като общински съветници са били буквално „подпалени”, а те като общински съветници са нямали необходимата информация.
На заседанието на ресорната комисия не присъства изпълнителният директор на ЦГМ Симеон Арнаудов.
Освен увеличение в цената на билета за столичния градски транспорт се предвижда двойно увеличение в цената на глобата за гратисчиите, както и съставяне на акт от 200 лв.
projekt
на 29.03.2016 в 00:26:25 #3не се ядосвайте. който има кола да си я кара. при тези цени на билетчетата е по изгодно и по удобно да си караш колата. и сам да си пак е по изгодно от това да сменяш 2-3 автобуса. при тези цени и маршрутката става по изгодна което е абсурд. в автобуса има няколко пъти повече хора. може това да е замисъла. хората слезнат от автобусите и да се качат намаршрутките. после от автобусите ще ревнат че няма пари и са на загуба и общината ще им даде пари. така хем тия с маршрутките ще лапнат пари, хем тия с автобусите...... ....а ние ще лапнем на бат' Бойко.....агитацията.
friend
на 28.03.2016 в 22:53:32 #2Добре е че най-после се разбра, чеЦГМ е частна фирма, а не общинска. Нямат никакво основание да повишават цената на билета. Ако някой смята, че градският транспорт е на загуба, то той се лъже. Ако е на загуба нека обявят линиите на търг. Да ама те си ги дадоха на свои хора без конкурс. Давам пример: От ж.к. Младост до ж.к. Стрелбище рейс 76 на един курс в едната посока извозва 2000 души (едни се качват, а други слизат за няколко спирки)!!! Разходите за гориво са около 10 литра нафта в едната посока. Всички останали разходи достигат до около 50 лв в едната посока. Един автобус прави до 10 курса на ден. Смятайте с колко ни лъжат!!! Ако е на загуба, защо не обяват търгове за линиите?
Пантю
на 28.03.2016 в 21:46:44 #1Не сте ли разбрали! Ами, комунистите и държавна сигурност са пуснали слухове в медиите, за повишаване на цените на градският транспорт в София, за да клатят авторитета на ГЕРБ! Когато ГЕРБ сондира общественото мнение по някои въпроси през медиите, при негативно отношение на обществото, лесно мвткат вината върху дежурните виновни за всичко не сполучило се в страната на БСП и ДС! ГЕРБ са тарикати и ще пребъдат!