От 1 март в София хартиеният билет в градския транспорт отпадна изцяло, всички превозни средства са и без перфоратори. Това коментира пред БНТ директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев.
Най-масовият документ за пътуване е годишната карта. Дилчев е категоричен, че тя е най-изгодна и всеки софиянец трябва да я използва. Над 60 000 души на ден в града извършват пътуване на устройствата за плащане с банкова карта, с карта за една линия се превозват 3% от гражданите.
Системата за таксуване показва основните нужди в градския транспорт в София, обясни директорът на ЦГМ. Около 7-10% от столичани, които използват билет "30 плюс" се прикачват и се позволява втора и дори трета валидация.
Дневната карта за пътуване също е сред най-предпочитаните документи.
Промени в градския транспорт от 15 март.
Всички закупили по-скъпи ученически карти могат да отидат на касите на ЦГМ и да си получат парите обратно, от 15 март ученическа и студентска карта ще е на цена 6.90 лв.
Карта за една линия за пенсионери се връща в старите цени.
Предстои връщане на картата за една линия на цена 23 лв. и за метро - 25 лв.
Акциите за проверки на контроли в градския транспорт ще се засилят този месец, каза Димитър Дилчев.
Загуби отчита системата на транспорта заради двете кризи - избори и пандемия от коронавирус. Затова средствата от "синя" и "зелена зона" не са достатъчни за финансиране на градския транспорт, поясни той. Столична община превръща малки места за паркиране в кварталите, т.нар. "кални точки" в нормални паркинги - такива се правят в кв. "Слатина", "Триадица", "Оборище".
aleksander-gergov
на 12.03.2023 в 17:14:25 #1Ха Ха Ха .... Да му ядете главата.Копеляци недоклатени.