"Аз смятам, че още преди да дойде 2026 г., може да говорим за следващи протестни действия на служителите в градския транспорт." Това заяви в интервю за News.bg председателят на транспортния синдикат към КНСБ Александър Шопов по темата за протеста на транспортните синдикати в София, бюджета на столицата и потенциалните проблеми с възнагражденията в транспортния сектор догодина.
Припомняме, че служителите в градския транспорт получиха увеличение на заплатите от 300 лв. със средства отпуснати от правителството и след прегласуване на бюджета на София, на който за първи път в историята бе наложено вето от страна на Васил Терзиев.
Цялото интервю с Александър Шопов от транспортния синдикат на КНСБ можете да гледате тук:
Сега Шопов коментира, че синдикатите имат събрана подписка за ефективна стачка и няма да се поколебаят да я използват, ако сметнат, че правата на членовете им са накърнени по някакъв начин.
Той заяви, че служителите в градския транспорт са постигнали победа, след като са получили увеличение на заплатите с 300 лв., за да може най-накрая да се знае, че хората са тези, които решават, а не политиците. "За мен това е победа на синдикализма и на желанието на хората да се покажат, и да заявят, когато са недоволни от нещо", подчерта Шопов.
Той беше категоричен, че метрото винаги е било част от протестите на синдикатите в транспорта и със сигурност ще се включи и при следващ протест.
Синдикалистът отчете още, че към момента извънредният труд продължава да е голяма част от ежедневието на работещите в транспорта. Заплатите на водачите сега вече ще са стартово около 2400 лв., при механиците заплатата ще достигне към 2000 лв. след увеличението и според Шопов за момента нещата вървят в правилната посока.
"Ако имахме по-добър диалог, щяхме да го постигнем това и без хората да стачкуват", изтъкна още представителят на КНСБ.
Повече в интервюто засягаме още следните теми:
- Против ли са синдикатите за бонусната система в градския транспорт, предложена от кмета на София Васил Терзиев?
- Как се формира самата бонусна система и къде е проблемът?
- Откъде ще се вземат средства за следващо увеличение на заплатите на служителите в градския транспорт? От зоните за паркиране, цената на билетчето или от друго място?
- Как професията на ватман или автобусен водач/шофьор може да стане привлекателна за младите хора? Как градския транспорт може да се осъвремени?
Цялото интервю с Александър Шопов, както и други интервюта на здрави и политически теми, заедно с най-важните изказвания от деня, можете да намерите в канала на News.bg в YouTube.