Общият устройствен план на Айтос, приет през 2018 г., не предвижда обходен път на Айтос. Обходен път на града никога не е планиран. Няма го заложен в Общия устройствен план, а това е основополагащ документ. Няма никакви проекти, чертежи и планове.

Това стана ясно след поредната проверка осъществена на място от различни институции на мястото, където преди месец тежка катастрофа отне живота на мъж, двете му деца и тежко рани младеж. Последваха серия от протести на жители на Айтос и околните села с искания за обходен път извън града.

В срещата са участвали зам.-министър Иван Шишков, заместник-областния управител на Бургас Асен Бончев и директора на Областно пътно управление - Бургас инж. Митко Порязов.

Държавата ще съдейства на местната администрация за изграждане на обходен път на Айтос, тъй като в самата община няма нужните специалисти. За изготвяне на настоящия ОУП МРРБ е било отдели над 140 хил. лв., но в него липсва околовръстно шосе, което да изведе тежкия трафик от града.

Транзитният трафик на камиони над 12 тона ще продължи да преминава през Ришкия проход и през зимата.

Ще се търси подкрепа и от останалите министерства, които да съгласуват в максимални кратки срокове документите, които са нужни. Паралелно с това, ако общината покаже възможните терени за изграждане на обходния път, може да започне и проектиране, с което значително ще се скъси времето за изграждане на околовръстно шосе. За всичко това обаче трябва решение от общината. Докато няма инициатива, държавата и АПИ са с вързани ръце. Те ще станат собственици на пътя едва когато той бъде изграден, а терените отчуждени.

Засилен контрол и намален трафик през Айтос обсъдиха на работна среща

Засилен контрол и намален трафик през Айтос обсъдиха на работна среща

Предстои определяне на трасе за изграждане на северния обход

Транзитният тежкотоварен трафик над 12 тона ще продължи да минава през Ришкия проход. Той работи целогодишно и не се затваря. Заповедта, с която спряхме движението през Айтоския проход е в сила и няма да се отменя за зимния сезон.

На срещата е станало ясно, че все още няма никаква инициатива от местната администрация за изпълнение на мерките, набелязани на среща с институциите на 21 септември и от специална комисия на 23 септември, за обезопасяване на трафика.

Към днешна дата са изпълнени само 6 мерки от страна на Областно пътно управление - Бургас, МВР и ДАИ. Сред тях са спиране на транзитния трафик на камиони над 12 тона, поставени са нови пътни знаци за ограничение на скоростта, положена е нова хоризонтална маркировка, засилено е полицейското присъствие, поставена е стационарна камера за скорост, а служители на ДАИ извършват проверки с мобилни кантари. Предстои монтиране на автоматична система за теглене на автомобилите. Определени са и две аварийни отбивки за товарни автомобили при повреда, които предстои да се разчистят.

След протестите в Айтос - решават за изкуствени неравности и нова маркировка

След протестите в Айтос - решават за изкуствени неравности и нова маркировка

Ще се поставят и мобилни кантари за контрол на тежестта на товарните коли