Омбудсманът Диана Ковачева настоя гражданите на Перник да получат справедливи компенсации заради честите спирания на парното и топлата вода в града.

Тя изпрати искането си до енергийния министър Теменужка Петкова, председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране инж. Иван Иванов и изпълнителния директор на "Топлофикация Перник" АД Ясен Кацаров.

Общественият защитник посочва, че е получила десетки жалби от битови клиенти на "Топлофикация Перник" за зачестили през декември аварийни прекъсвания на топлоснабдяването и влошено качество на топлоснабдителните услуги в редица райони на града.

Оплакванията са за системно спиране на топлата вода в центъра на града, както и в кварталите "Мошино", "Тева", "Изток", "Проучване", на улиците "Струма", "Клемент Готвалд", "Благой Гебрев", "Хумни дол", "Петко Каравелов", "Младен Стоянов", "Миньор", "Димова махала", "Св. Св. Кирил и Методий", "Отец Паисий", "1-ви май", "Минск", пл. "Кр. Пернишки" и други.

За по-малко от ден в институцията на омбудсмана са постъпили близо 40 сигнала от недоволни граждани, които с конкретни примери разказват за чести аварии, студени радиатори и липса на загряване на топлата вода. В същото време те изтъкват, че сметките им са като за пълноценно снабдяване с топла вода и парно.

В писмото си Ковачева поиска от компетентните контролни органи и от дружеството да получи ясен отговор за причината за честото нарушаване на качеството на топлоснабдяването в Перник, както и за действията, които ще бъдат предприети за привеждане възможно най-бързо на топлопреносната мрежа в техническа изправност.

Тя е категорична, че подобни чести аварии са недопустими и настоява за мерки, с които да се осигури непрекъснатост и качество на топлоснабдяването за перничани.