Грандиозно е поскъпнало изграждането на трасето от Южната дъга от "Младост" до магистрала "Тракия".
За това алармира пред news.bg общинският съветник в СОС и лидер на БСП-София Калоян Паргов.
Според него цената е скочила до 24,6 млн. лв. на километър.
Според бившия регионален министър Николай Нанков километър магистрала в България струва само 3,1 млн. евро или 6 млн. лв. и ГЕРБ строи най-евтините магистрали в Европа.
Последната част от Южната дъга е 6 км, т.е. по сметките на Нанков ще са необходими 36 млн. лв", припомня Калоян Паргов. В интервю на кмета Йорданка Фандъкова от 10.08.2017 г. се цитира сумата от 78 млн. лв. за завършване на същия този участък от 6 км от "Младост 4" до АМ "Тракия".
"Когато обществената поръчка стартира се разбра, че за тази отсечка са предвидени 123 млн. лв. без ДДС или крайна цена от 147,6 млн. лв. При положение, че не се прави изцяло нова магистрала, а съществуващият Околовръстен път ще бъде разширен с 2 платна, плюс 2 помощни ленти от двете страни" изтъкна социалистът. Той недоумява как се е стигнало до такова поскъпване и се заявява, че социалистите в столичния общински съвет се поставят въпроса и настояват той да бъде изяснен докрай.
Столична община и АПИ си прехвърлят топката за този участък и аз ще настоявам шефа на АПИ инж. Глосов да бъде поканен в комисията по транспорт, за да обясни", закани се Паргов.
Още когато се кандидатира за кмет на София през 2005 г., Борисов обеща на хората от Панчарево, Горубляне, Герман и Лозен до 2 г. да имат канализация и ще се подобри водоснабдяването.
13 години по-късно нищо от обещаното не е направено, посочва Паргов.
"Жителите на този прекрасен район на София живеят като в 19 век - без канализация. Има и проблеми с водоснабдяването и градския транспорт и не е ясно кога ще бъдат решени. Или на принципа "ремонт след ремонта", след като се направи магистралата от "Младост" до магистрала "Тракия", ще прокараме през нея или под нея колектори за канализация, отводняване на площите около коритото на Искър и т.н.", недоволен е лидерът на столичните червени.
"На територията на район "Младост" ще бъдат по-голямата част от отчуждаванията и мероприятията по промяна статута на земите, за да бъде завършена Южната дъга. Ако собствениците на земи, започнат да си търсят правата и да водят дела, това може да блокира целия процес, защото въпросът за справедливото им обезщетяване досега не е обсъждан в СОС", предупреди още Калоян Паргов.
HaideNashte
на 31.10.2018 в 09:52:10 #41. Хората са докарани до състояние - вече да им е безразлично каква и колко ще е цената на това строителство на околовръстното След толкова много години в ежедневното висене в задръстването в останалите 2 /два/ НЕразширени участъка - няма как да не е по-важно пускането на завършено цялостно околовръстно - от колкото за какви пари 2. Управата на София много лоши затапи за автомоболи и Центъра при ЦУМ и Шератон: - не било за автомобили - а за пешеходна зона. И като не е и няма завършено околовръстно - от къде да минава трафика между Люлин и Младост, да прелитат по въздуха
Kalos
на 29.10.2018 в 12:51:41 #3А глупостта която е казал, че щял да се разширява пътя а нямало да се строи нов въбще няма да коментирам...
Kalos
на 29.10.2018 в 12:47:45 #2Наистина изглежда много. Но няколко доста важни неща е пропуснал господина, вероятно умишлено, за да изглеждат по-зле нещата. 1) Реалната цена на която е обявена поръчката е поръчката е 123 млн. - 20 млн. на километър. 2)Околовръстния път не е магистрала! Магистралата има 2 ленти във всяка посока и аварийна лента. Аварийната лента е по-тясна от лентата за движение. А този проекте е с три ленти със всяка посока плюс още две за локално тоест 10 ленти общо. Двойно повече отколкото на магистрала. 3) Цебата съшо много завидиси от терена, защото може да има нужда от виадукти и тунели. В този проект със сигурност има виадукт в началото. 4) Ще има и 3 големи пътни връзки които оскъпяват строежа. На коментар н.1 ще му кажа, че сметките са му за магистрала по равен терен без мостове и тунели и без пътни връзки.
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 26.10.2018 в 09:16:02 #1ОП на "инженеринг" по ЗОП, на "идеен проект" и "прогнозна цена", 3-4-5 ПЪТИ НАДУТА, ИЗМИСЛЕНА, в противоречие със ЗУТ.В ЗУТ ТАКИВА ПОНЯТИЯ , КАТО ИНЖЕНЕРИНГ И ПРОГНОЗНА ЦЕНА НЯМА!!!!!! Прилагам примерво КСС за магистрала А29:ТЕХНИЧЕСКИ ПРОЕКТ ЗА ОБЕКТ „ЕТАП ОТ МАГИСТРАЛА А 29.00" КОЛИЧЕСТВЕНО-СТОЙНОСТНА СМЕТКА -ПРИМЕРНА ЧАСТ: ПЪТНА ФАЗА: ТЕХНИЧЕСКИ ПРОЕКТ ЕТАП С ДЪЛЖИНА 5 КМ, ТЕРЕН ІІ КАТЕГОРИЯ, СЕРВИТУТ 5000Х35=175000М2; 2.5 КМ ИЗКОП 2.5М, 1/2 В СКАЛНИ ПОЧ., 2.5 КМ НАСИП 2М, АСФ. БЕТ. НАСТИЛКИ 120 000М2 № Наименование Ед.м. Колич. Ед.цена Стойност І Подготовка на терена 1 Изсичане на храсти и млада гора, вкл. събиране и изнасяне на изсечения материал м2 75000.00 0.59 44250.00 2 Изкоп на хумусен пласт , механизирано - 80000х0.25 м3 20000.00 1.50 30000.00 3 Изкоп на средно земни почви ОБЩО за пътно легло, окопи и дренажи и съоръжения-80000 х2.50м на транспорт м1 200 000 1.50 300000.00 4 Превоз на средно земни почви и хумус до депа на 5 км, и всички свързани с това разходи за транспорт иразриване, разбухване К=1.25 м3 250000.00 3.50 875000.00 5 Механизиран изкоп на скални почви за оформяне на пътно легло, окопи и съоръжения 95% 58000х2.00м м3 116000.00 20.50 2378000.00 6 Извозване на скални почви до депо на 5 км за скални материали- 116000 +4750 разбухване 1.30, разриване м3 120750.00 3.50 422625.00 7 Доставка на баластра,и трошен камък за пътни платна, банкети, под водещи ивици, ленти за спиране и дрениращ материал с дебелина до 45см и уплътняване до 98%, валиране през 20 см м3 64800.00 25.00 1620000.00 8 Изкопи в скални почви 5% ръчно за пътно легло и фундаменти на съоръжения м3 4750.00 47.00 223250.00 9 Битумни разливи с битум 1.5 - 2.0 л/м2, с каменни фракции, пясък м2 240000.00 3.00 720000.00 10 Доставка и полагане на асфалтобетон за износващ пласт от сплитмастик, полимермодифициран, с деб. 4 см т 7200.00 175.00 1260000.00 11 Неплътен асфалтобетон с деб. 4 см т 9600.00 145.00 1392000.00 12 Битумизиран трошен камък с деб.15 см т 38700.00 110.00 4257000.00 13 Насип и уплътняване през 20 см на земни и скални почви с ъс средна дебелина 1.50 м3 120000.00 7.00 840000.00 14 Стоманени еластични огради м1 20000.00 65.00 1300000.00 15 Подокопни дренажи Ф150 м1 2500.00 20.00 50000.00 16 Съоръжения - пътни мостове с дължина 250м х 4 х 3.75 + 2, тръбни и плочести водостоци(1м плътен стоманобенон) м2 4250.00 350.00 1487500.00 17 Бетонови облицовани канавки и италиански улеи м1 5500.00 35.00 192500.00 18 Хоризонтална маркировка -20000 непрекъснати и 10000 прекъснати линии със светлоотразителни стъклени перли и вертикална сигнализация с пътни знаци -20м2 и стойки м2 30000.00 5.00 150000.00 Всичко за обекта в лева без ДДС лева 17542125.00 Непредвидени 4% лв 18022.00 4 ПЕЧАЛБА 15% лв 18022.00 4 Общо: 17542125.00 : 5(КМ) = 3 508 000ЛВ/1КМ!!!!!!!!!! Забележка1. Единичните цени са завишени с 10-15%, тъй като не са отразени в КСС някои допълнителни, несъществени дейности.Цените са средни за страната, и то на дребно, използвани за инвестиционни проекти.За голями обекти, строителните фирми, поради големият обем СМР, получават отстъпки! В единичните цени са включени: труд, материали, механизация и допълнителни разходи. ОРИЕНТИРОВЪЧНА ЦЕНА 3 000 000/1 КМ!