Грандиозно е поскъпнало изграждането на трасето от Южната дъга от "Младост" до магистрала "Тракия".
За това алармира пред news.bg общинският съветник в СОС и лидер на БСП-София Калоян Паргов.

Според него цената е скочила до 24,6 млн. лв. на километър.

Ремонтират "Южната дъга" в София

Ремонтират "Южната дъга" в София

Затруднено е преминаването при пътен възел "Симеоново"

Според бившия регионален министър Николай Нанков километър магистрала в България струва само 3,1 млн. евро или 6 млн. лв. и ГЕРБ строи най-евтините магистрали в Европа.

Последната част от Южната дъга е 6 км, т.е. по сметките на Нанков ще са необходими 36 млн. лв", припомня Калоян Паргов. В интервю на кмета Йорданка Фандъкова от 10.08.2017 г. се цитира сумата от 78 млн. лв. за завършване на същия този участък от 6 км от "Младост 4" до АМ "Тракия".

Почистват шахтите на южната дъга на Околовръстното

Почистват шахтите на южната дъга на Околовръстното

За да се осигури добра проводимост

"Когато обществената поръчка стартира се разбра, че за тази отсечка са предвидени 123 млн. лв. без ДДС или крайна цена от 147,6 млн. лв. При положение, че не се прави изцяло нова магистрала, а съществуващият Околовръстен път ще бъде разширен с 2 платна, плюс 2 помощни ленти от двете страни" изтъкна социалистът. Той недоумява как се е стигнало до такова поскъпване и се заявява, че социалистите в столичния общински съвет се поставят въпроса и настояват той да бъде изяснен докрай.

Столична община и АПИ си прехвърлят топката за този участък и аз ще настоявам шефа на АПИ инж. Глосов да бъде поканен в комисията по транспорт, за да обясни", закани се Паргов.

Още когато се кандидатира за кмет на София през 2005 г., Борисов обеща на хората от Панчарево, Горубляне, Герман и Лозен до 2 г. да имат канализация и ще се подобри водоснабдяването.

13 години по-късно нищо от обещаното не е направено, посочва Паргов.

"Жителите на този прекрасен район на София живеят като в 19 век - без канализация. Има и проблеми с водоснабдяването и градския транспорт и не е ясно кога ще бъдат решени. Или на принципа "ремонт след ремонта", след като се направи магистралата от "Младост" до магистрала "Тракия", ще прокараме през нея или под нея колектори за канализация, отводняване на площите около коритото на Искър и т.н.", недоволен е лидерът на столичните червени.

"На територията на район "Младост" ще бъдат по-голямата част от отчуждаванията и мероприятията по промяна статута на земите, за да бъде завършена Южната дъга. Ако собствениците на земи, започнат да си търсят правата и да водят дела, това може да блокира целия процес, защото въпросът за справедливото им обезщетяване досега не е обсъждан в СОС", предупреди още Калоян Паргов.