Заделят се все повече средства, за да се гарантира транспортната услуга на една четвърт от българските граждани, които живеят в София. Това заяви пред БНР Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет, заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност и член на комисиите по финанси и бюджет и инженерна инфраструктура и енергийно планиране.

По негови думи за градския транспорт на София се заделя по-голяма сума от тази, която се определя за "целия транспорт на държавата". 

Той отбеляза, че намаляването на приходите от продажба на превозни документи от 2020 г. насам е съчетано с драстичния ръст на енергоносителите.

Столичният градски транспорт на протест на 18 май

Столичният градски транспорт на протест на 18 май

Заради финансовите проблеми и заплахата да спре и остави работещите без заплати

Ако за 2020 г. целият автотранспорт на София, градски транспорт, е дал 39 милиона за енергоносители, за същото нещо през тази година ще са необходими 115 милиона, посочи Зарков.

Той заяви, че около 100 милиона лева са били средствата за транспорт на Столичната община през 2019 г., като с настъпването на пандемията се е наложило този бюджет да се увеличи до 130 милиона лева за 2020 г. и 150 милиона през 2021 г.

По негови думи тази година СО стартира със 164 милиона лева за градския транспорт и 6 милиона допълнително финансиране за едно от транспортните дружества. В този период били натрупани и около 60 милиона текущи задължения.

40% от данъците на столичани отиват за градския транспорт

40% от данъците на столичани отиват за градския транспорт

Няма проблем с доставките на газ, а с цената му, обясни Фандъкова

Зарков поясни, че този проблем касае всички големи градове и всички български общини изпитват затруднения.

"От няколко месеца алармираме, пишем писма до премиер, вицепремиер, министър на транспорта. Отговори няма. Търсим експертен диалог с представителите на национално ниво, какъвто се случва в цяла Европа", подчерта общинският съветник.

Според него числата достатъчно ясно говорят, че ситуацията е следствие на "финансова буря", а не на начина на управление.

"Спаси София" предлага пет мерки за спасяване на градския транспорт

"Спаси София" предлага пет мерки за спасяване на градския транспорт

Целта на мерките е да не се стигне до заплахите за разредяване на градския транспорт и до неговото спиране