Гражданската организация "Спаси София" представи пет конкретни решения за спасяване на градския транспорт от фалит и мерки за подобряването му още през 2022 г.
1. Единно транспортно предприятие с обединението на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) с авто, електротранспорта и Метрополитен. Всичко това ще доведе до намаляване на разходите, премахване на дублиращите се структури и позиции, обща визия и ясна отговорност и координираност на действията и по-лесно управление.
2. Подобряване на контрола чрез единен орган за контрол на паркирането и нулева толерантност към нарушителите. "Спаси София" предложи още електронен контрол на паркирането.
Подобряването на контрола трябва да се случи и в градския транспорт със справедлив и всеобхватен контрол и увеличаване нормите на контрольорите. Един контрольор издавал по една глоба на ден.
3. Нова билетна система чрез евтина карта за всички млади под 26 г. и удобен билет за време (два типа билети за неограничен брой прекачвания). Картите остават най-изгодния начин за пътуване - купуваш веднъж и пътуваш без ограничения.
4. Абсолютен приоритет за градския транспорт чрез съществуващи автономни коридори от 21 км до разкриване на нови автономни територии и стигането им поне до 50 км. В автономните коридори се включат бус лентите и трамвайните трасета.
5. Подобряване на обслужването с градски транспорт с минимално време за чакане в общите участъци и минимално време за чакане при прекачвания.
Целта на мерките е да не се стигне до заплахите за разредяване на градския транспорт и до неговото спиране. Всички мерки на "Спаси София" били бързи, ефективни и евтини.
Борис Бонев настоя в градския транспорт хората професионалисти да работят без интриги, проблеми, нормална заплата и отлични условия на труд. Градският транспорт не се доближава до високите стандарти за системата и не може да се конкурира със сходни подобни системи в други европейски градове, посочи Бонев. Той поиска още градският транспорт на София да бъде бърз, удобен и редовен.
По думите му столицата е изправена пред транспортен хаос. Столична община през последните години не направи достатъчно, за да може градският транспорт да отговаря на по-добри условия. За 10 години двойно е увеличена моторизацията в града, отчете Бонев.
Той изтъкна, че липсва контрол по отношение на паркирането в София. Всичко това лишава градът ни от ред и приходи, които могат да бъдат реинвестирани в паркинги и в градски транспорт. Много повече хора трябвало да използват градския транспорт в ежедневните си придвижвания, но за сметка на това броят на пътниците намалява, а моторизацията се е увеличила двойно. Транспортната политика към настоящия момент на София е провал, категоричен бе Бонев.
Според него проблемите на транспорта не са предизвикани единствено от коронавируса и горивата. Министерство на финансите отказва да налее милиони в градския транспорт на София, като не е видяло анализ за причините за тежкото състояние на градския транспорт на столицата, алармира Бонев.
paqka
на 10.05.2022 в 16:34:57 #2Тоя тъпанар не се ли наспасява?
halo
на 13.04.2022 в 18:04:34 #1Другата година ще спасим София от теб и останалите.