Гражданската организация "Спаси София" представи пет конкретни решения за спасяване на градския транспорт от фалит и мерки за подобряването му още през 2022 г.

1. Единно транспортно предприятие с обединението на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) с авто, електротранспорта и Метрополитен. Всичко това ще доведе до намаляване на разходите, премахване на дублиращите се структури и позиции, обща визия и ясна отговорност и координираност на действията и по-лесно управление.

2. Подобряване на контрола чрез единен орган за контрол на паркирането и нулева толерантност към нарушителите. "Спаси София" предложи още електронен контрол на паркирането.

Подобряването на контрола трябва да се случи и в градския транспорт със справедлив и всеобхватен контрол и увеличаване нормите на контрольорите. Един контрольор издавал по една глоба на ден.

3. Нова билетна система чрез евтина карта за всички млади под 26 г. и удобен билет за време (два типа билети за неограничен брой прекачвания). Картите остават най-изгодния начин за пътуване - купуваш веднъж и пътуваш без ограничения.

4. Абсолютен приоритет за градския транспорт чрез съществуващи автономни коридори от 21 км до разкриване на нови автономни територии и стигането им поне до 50 км. В автономните коридори се включат бус лентите и трамвайните трасета.

5. Подобряване на обслужването с градски транспорт с минимално време за чакане в общите участъци и минимално време за чакане при прекачвания.

Билетът за градския транспорт в София няма да поскъпва

Билетът за градския транспорт в София няма да поскъпва

Ситуацията е тежка, но иначе ще откажем хората да го ползват, обясни Фандъкова

Целта на мерките е да не се стигне до заплахите за разредяване на градския транспорт и до неговото спиране. Всички мерки на "Спаси София" били бързи, ефективни и евтини.

Борис Бонев настоя в градския транспорт хората професионалисти да работят без интриги, проблеми, нормална заплата и отлични условия на труд. Градският транспорт не се доближава до високите стандарти за системата и не може да се конкурира със сходни подобни системи в други европейски градове, посочи Бонев. Той поиска още градският транспорт на София да бъде бърз, удобен и редовен.

По думите му столицата е изправена пред транспортен хаос. Столична община през последните години не направи достатъчно, за да може градският транспорт да отговаря на по-добри условия. За 10 години двойно е увеличена моторизацията в града, отчете Бонев.

Той изтъкна, че липсва контрол по отношение на паркирането в София. Всичко това лишава градът ни от ред и приходи, които могат да бъдат реинвестирани в паркинги и в градски транспорт. Много повече хора трябвало да използват градския транспорт в ежедневните си придвижвания, но за сметка на това броят на пътниците намалява, а моторизацията се е увеличила двойно. Транспортната политика към настоящия момент на София е провал, категоричен бе Бонев.

Според него проблемите на транспорта не са предизвикани единствено от коронавируса и горивата. Министерство на финансите отказва да налее милиони в градския транспорт на София, като не е видяло анализ за причините за тежкото състояние на градския транспорт на столицата, алармира Бонев.

Синдикати искат градския транспорт да стане безплатен

Синдикати искат градския транспорт да стане безплатен

Според КТ "Подкрепа" този вид обществена услуга трябва да се финансира от държавата