emaxpress
Първите сигнали за нарушения по морските ни куроти във временните приемни на Комисията за защита на потребителите по морето са вече факт.

Получени данни, че семеен хотел по Южното Черноморие не обявява цените на нощувките, заведение, намиращо се на север от Бургас, не предоставя менюто си при заплащане на сметката, а магазин не издава касова бележка при извършване на покупко-проджба.

От Комисията за защита на потребителите се разкрили допълнителни 7 пункта специално за летния сезон. Те се намират в градовете Варна, Бургас, Созопол и Приморско и в курортните комплекси „Албена", „Златни пясъци" и „Слънчев бряг".

В тях през целия летен сезон туристите могат да подават сигнали и да получават консултации, ако се съмняват, че правата им са нарушени. Мобилни екипи на КЗП ще бъдат на разположение за незабавни реакции при необходимост.

Във временните приемни туристите могат да получат компетентна помощ, ако се сблъскат с проблеми при ползването на услугите в хотели, заведения за хранене и развлечение, магазини, спортни и увеселителни центрове и др.

През миналата година 206 летовници са посетили временните приемни на КЗП, като сред най-честите оплаквания са свързани с липсата на ценоразпис в заведенията за хранене и развлечения или услугите не съответстват с определената категория.

На места не са били обявени цени за наем чадър и шезлонг, а част от търговците не са издавали документ при закупуване на стока или ползване на услуга.

Има и сигнали от почиващи, че свободният им достъп до плажната ивица е ограничен, както и за висок шум от заведения за хранене и развлечения.