Официално регистриран електромобил тръгва за първи път по русенските улици.
Първи ще изпробва колата ректорът на Русенския университет доц. Христо Белоев.
Електромобилът ще бъде ритуално "кръстен" от кмета на Русе Божидар Йотов, съобщава ruse24.bg.
Пощенският автомобил, задвижван от електричество, е прототип на ековозилото Free Duck /Патето/.
Той е разработен от учени и специалисти от два европейски университета и институции и организации от три държави, сред които е Русенският университет.
Целта на технологичната разработка е да се създаде пощенско транспортно средство за градски условия с подобрена енергийна ефективност и чувствително намаляване на вредните емисии във въздуха, като се заменят традиционните бензинови, дизелови и други двигатели с електрически и хибриден.
Максималната скорост на "Патето" е 45 km/час, a максимално му натоварване - 200 кг.
Колата ще улеснява работата на русенските пощальони, като се предвижда всички пощи да ползват такива автомобили.
EIS
на 11.11.2008 в 13:19:37 #5...искам една и за себе си...смарта пасти да яде!...ако можеше само и един фотоволтаичен панел отгоре...муцка щеше да е!
wili
на 11.11.2008 в 13:01:36 #4Евала на Нюза. Снимката е достоверна.
wili
на 11.11.2008 в 12:57:57 #3Реклама DAIKIN Тази сутрин на площада пред сградата на Областна и Общинска администрация - Русе се състоя представяне на Втория етап на „Програмата за изследвания” по европейския проект „Алтернативни пощенски екологични автомобили”. Участници бяха кметът Божидар Йотов и зам. - областните управители Добрин Данев и Баки Солак, Иван Млеканов – Главен директор на дирекция „Пощенски услуги” на Централата на Български пощи, Стефан Божков – Директор на Териториалното поделение на Български пощи в Русе, и директорите на Териториалните поделения в Силистра, Разград и В. Търново; Йордан Терзиев – началник на Контролно-техническата инспекция в Русе; Валентин Атанасов – Директор на регионална дирекция „Автомобилна администрация” Русе; Йордан Маринов – началник на КАТ Русе; Ректор доц. Христо Белоев, зам. ректори, координатор на научния проект доц. Велизара Пенчева и преподаватели от катедра „Транспорт”, други представители на Русенския университет. Вече официално регистрираният електромобил тръгна за първи път по русенските улици в 9.00 ч. от университета, управляван от ректора доц. Христо Белоев с втори пилот доц. Велизара Пенчева. Той бе съпровождан от тестовия Folcvagen Pasat на катедра „Транспорт” по маршрута: ул. „Янтра” – ул. „Доростол” – Пантеона – Халите – край Паметника на Ст. Караджа – ул. „Александровска” (пешеходна зона) – площад пред Община Русе. Предстоящият втори етап на изследователската Програма по проекта бе представен от доц. Белоев и доц. Пенчева, след което представителите на Български пощи поясниха своята роля в подкрепа на научния проект. Електромобилът бе ритуално „кръстен” от кмета на Русе инж. Йотов. Лентата му бе прерязана. Честта да го „пусне на вода” имаше ректорът доц. Белоев, а да почерпи присъстващите с чаша шампанско – координаторът на проекта. Тестването бе поверено на г-н Йотов, г-н Млеканов, г-н Божков, и , разбира се, на други желаещи. Повече от час те се возиха с Българското пощенско пате из площад "Свобода" и привличаха погледите на любопитните. В същото време "Калинка" с 50 кубиков двигател, произведена преди 40 години и ползвана от дружество "Смелост", бе паркирана пред входа на Областна и общинска администрация. Тя е другият конкурент в града на превозното средство. Предстоят изпитания за техническото му състояние и пригодност към местните условия. /на снимките - официалното оглеждане и кръщаване на патето и другият му "конкурент" - "Калинка" в Русе/ http://www.ruseinfo.net/news_50379.html
wili
на 11.11.2008 в 12:14:39 #2...Колата ще управлява ректорът на Русенския университет доц. Христо Белоев... ...Колата ще улеснява работата на русенските пощальони, като се предвижда всички пощи да ползват такива автомобили. ..... Абе тези от нюза дали си вярват наистина, че ректорът на Русенския университет ще кара пощенска кола. Правилното изречение е: Колата за първи път ще управлява/или подкара/ и т.н.
alabalani
на 11.11.2008 в 11:53:31 #1И използва 400 батерии варта на 100 км...